• NEXUS6
    #21
    A Sony GDC-s prezentációja után eszembe jutott még egy dolog.

    A konzol előnye az állandó hardver, és az ahogy ezt a játékoknál a program optimalizációjával valódi előnnyé tudják változtatni. Egy cég egy hardver egy szabvány, mindenkinek ezen a pályán kell játszani. Nem mondhatja senki azt mint PC esetén, hogy tudjuk hogy szarul fut a programunk de mindenki vegyen több memcsit, nagyobb vinyót, új gfx karit, töltse le a legújabb pecset és akkor meglátja azt, amit ígértünk. Ami aztán nem biztos hogy úgy is van.
    A konzolnál ez az első pillanatban evidens: oppá szaggat a játék, oppá szar az AI, oppá órákig tölt.
    A PC-nél rengeteg hw, sw gyártó rengeteg termékkel van jelen és a termékük hiányosságait szeretik végsősoron mindenki másra fogni rajtuk kívül. A konzolok ilyen fajta előnye kétségtelen.

    A Game3.0 koncepciója már nem csak egy konzol jelentette hw környezetet jelent, hanem azt is hogy egy gyártó, a Sony egy teljesen új paradigma felett rendelkezve az interneten keresztül kapcsolja össze a termékük alá kiadott szoftvereket, egységes környezetet biztosítva a 3rd party gyártókat arra ösztönözve öket, hogy minnél inkább merüljenek bele, használják ki a Sony nyújtotta környezetet.
    Ha más gyártók nem tudnak hasonló koherens felületet nyújtó koncepcióval előállni a közeljövőben, akkor a Sony kihasítja az internet egy darabját és monopol módon ki is aknázza, minden előnyével és hátrányával.

    A PC-nél nincs ilyen felület, létezik Second Life, létezik WoW, létezik egy csomó internetes játék alkalmazás, portál stb, de nincs közötttük átjárás.

    A M$ volt abban a helyzetben, hogy a PC alatt ilyen környezetet megteremtsen, ha már pl a Vistát 3D OS-nek nevezte. Baxott rá, és most több éves hátrányban van!!!!