-
#50
Én is szerettem anno az SC-t, és tényleg elismerem, de az eddigi stratégiák majdnem 100%-ában a(az) pályaméret/egységek mérete + maximális száma/épületek felhúzási ideje és az ahogyan létrejön/robbanások nagysága stb..., túl elnagyolt/aránytalan/unreális volt, ami igencsak meghazudtolta azt a fogalmat, hogy "stratégia". Mindig is vágytam egy olyan "végre startégiára", amiben ennek az ellentétét tapasztalom, és most felejtsük el az AI-t, a gépigényt, grafikát stb... az most nem lényeg. Pl: ki ne álmodozott volna végre egy olyan nuke-ról ami tényleg ledarálja a negyed térképet :)
Ebben a játékban, minden olyan dologban amit fentebb kifogásoltam, megvan a balansz.
-Egy kis szar épület, egység felhúzásához, kell mondjuk 5-10mp, egy közepeshez 1-5perc míg egy komolyabbhoz (nuclear-silo, "nagyfőnők" stb...) akár másfél óra is! persze ha csak egy darab engineer-el építed. Ez igaz az egységekre is ... nem minden jobb épület és egység szakad azonnal az ölünkbe, minden ütőképes cuccost türelmesen ki kell várni, és izgulni, hogy addig ne kapjunk atomot, vagy pl. egy collosust. :D
-Az épületek nem a földből nőnek ki, az egységek sem a semmiből lesznek, hanem szépen látszik ahogy az energia és a mass keverékéből szépen lassan összeállnak.
-Épületek mérete az egységekhez, környezethez képest arányos, végre nem akkora egy ember mint egy tank, meg végre nem egy sufniméretű épületből gördülnek ki a szekerek.
-Végre kaptunk akkora pályákat (igaz szinte játszhatatlan közepes erősséggű gépeken) amiken tényleg van lehetőség a taktikázásra, stratégiázásra ... nem véletlenül rakták bele a másodlagos képernyőt egy monitoron, illetve még egy moncit is rátolhatunk ... itt az "egy" már sokszor nem elég ha közben pl. a bázisod állapotát is figyelemmel akarod kísérni. Így egyszerre rengeteg egységet tucc külön-külön rajokban akár az ellenség háta mögé sunyítani, úgy hogy észrevenné (ha van omni szenzora akkor nem :P)
-1000-es egységlimit, ami igen látványos 2v2-ben ha mindenkinek bírja a gépe :D
-ez egy kis pont de azé leírom, ez már a TA-ban is megvolt, én sokszor szórakoztam vele, hogy: egy felderítő repcsivel besurrantam, és a légvédelem rakétái elől mindig úgy léptem el, hogy ha nagyon a seggemben voltak, hogy mindig félrekattintottam :D ezzel a hirtelen manőverrel leráztam a rakétákat ..egyszóval mindig sokat kattingatva felfedeztem a bázisát, aztán pimaszul visszajöttem a bázisra :P Persze itt az SC-ben ez már nem annyira működik, mert a rakéták "okosabbak" mert Flak légvédelem is van ami egyből talál, meg van erős rakétás védelem is.
-És végül a robbanások/effektek ... most megincsak leírom, hogy haggyuk a szépséget/grafikát. Végre egy stratégiai nuke akkorát durran ahogyan az ember azt elvárná tőle. Jó ha a realitást nézzük, ebben a játékban nem dobálózik senki megatonnás töltetekkel, de még kilóssal sem, mivel nem sok értelme lenne az egésznek, ha egyszer megépülne ... ha kilőnék, mindig döntetlen lenne a menet :P de itt okosan használva akár 1-2km. széles bázisok pusztíthatók el vele.
Szóval: Itt tényleg egy apró hiba, és a csendes meghitt idili háborúzgatás egy fél perc alatt végeszakad, mert a földbe tipornak egy ügyes húzással minket. A lehetőségek tárháza végtelen, vagy egy váratlan nuke, ami ellen felelőtlenségből elfelejtettünk védekezni anti-nukesilóval, vagy jön az ellen 5 Colossusal (védje ki valaki ;)), vagy csak simán ledöngölnek minket, egy nagyobb csapattal, ha rést hagyunk valahol. Itt egyáltalán nem döntő az, ha legyártasz 1000 tankot, és azt hiszed megnyered. Ha vegyes sereggel mész (repcsi, hajó, szárazföldi) nagyobb az esélyed de ez sem döntő sok esetben. Nagyon sok olyan dolog van benne amivel, könnyen visszaversz egy brutálisabb támadást is, ugyanakkor egy apró hiba és véged.
Lehet minden játékot Isteníteni, meg fikázni a másikét, meg hogy ezt ennyien jáccák világszerte, azt meg csak annyian, de annak a fogalomnak, hogy "stratégia" ez a játék már kezd értelmet adni akárki akármit mond, és lehet, hogy a többségnek továbbra is meseszerű, nemreális hardcore stratégiák jobban tetszenek majd. Ezt lehet startégiának nevezni, a hibái ellenére is.
Ez a vélemény is szubjektív, lehet fikázni, meg érvelni nyugodtan.