Komolytalan#93
"Az FPS remekül megtanít a csapatjátékra, hallod a másik hülyeségét, beszélgettek, közben taktikát készítetek, majd pedig élesben kipróbáljátok (pl. Battlefield)... MMORPG-nél ez kb. a szintvadászatnál véget ér"
Na ez az ami full nem igaz. FPSben ugye mindenki lő, MMORPG PvE részében kapásból van 3 alapfeladat: tank, dps, healer. Tank célja hogy ő kapja be a sebzések nagy részét (ez ritkán megy 100%ban), dps hogy osszák a sebzést, healer meg életben tart mindenkit. Ez így mondjuk nagyon leegyszerűsített, mert hát vannak más feladatok is (pl több ellenfél esetén néhány ellenfél időleges kivonása a forgalomból CC spellek segítségével), de az alapfelállásra igaz.
Ha az MMORPG PvP részét nézzük, akkor tank feladat kb megszűnik, mert másik oldalon is élő játékosok vannak, akik úgyse azt fogják elsőként ütni aki legjobban bírja a strapát. Viszont dps + healer szerepe továbbra is megmarad, a CC szerepe meg mindenkinek erősödik (CCt majdnem mindenki tud, ki ilyet, ki olyat, ki kevesebbet, ki többet). Vagyis lőni itt is kell mint az FPSben, meg még 2 dolgot kell mellette csinálni, ami csapatmunkát követel.