
Hivatalos oldal | Játékosok | Ibiza térkép | Oahu térkép | Szerver állapota | OFF topik
Rajongói frissítés (v0.4) I Kibontáshoz segítség
-
ATi0021 #1153 Hawaii szigetektől Ibizáig (Pelaaja-Magazin előzetese)
Még több vezetést ígér a TDU2.
A Test Drive sorozat idén újabb résszel jelentkezik a 2006-os Test Drive Unlimited után. Az első játékot jól fogadta mindkét fél, a média és a játékosok is. Az első játék, mely keresztezte az mmo és a sandbox elemeket és ennek helyszíne a Hawaii-i Oahu sziget volt, még mindig néhány ezernyi aktív játékost vonzz.
TDU2 célja hogy minden még nagyobb és még jobb legyen. Így több mint kétszer annyi tartalom került bele, mint az első játékba, emiatt a játék fejlesztése több évbe került. A vezetési stílus teljesen megújult és úgy tűnik, az egyes autók között nagy eltérések vannak. Még nem volt alkalmunk saját kezűleg kipróbálni a játékot, szóval nehéz bármit is mondani a vezetési modellről.
A korai verzió, amit megmutattak a médiának Ibiza szigeten játszódott, ahol sok eltérés van méretben és felépítésben a tengerparti utak, falusi és hegyi utak között. Ez a hatalmas sziget műholdas képek alapján lett lemodellezve akárcsak az első játék, ehhez társulnak városok és falvak és ismételten 1000 kilométernyi út. A hivatalos utakon túl további, rengeteg rejtett off-road útvonal van, ahol kincseket találhatunk, ilyenek a rejtett autók és tapasztalat pontok.
Nagy dolog a Test Drivetól – a vezetés nyújtotta érzés, ami alapján a játék tökéletes volt, amikor a producer bemutatta Nekünk a játékot, a napsütött Ibiza utcáin kóborolva egy kabrióval. Ez alkalommal együtt autózhatunk barátainkkal, aki másodlagos pilótaként adhat tanácsokat is. Tartalmaz dinamikusan változó időt és időjárást is. A napszakok szerver-alapúak és egy nap nagyjából 2 és fél óra és ezt a játék fényei nagyszerűen adják vissza. Autónk irányítását az időjárás befolyásolja.
Az első TDU elégé egyhangú egészen a végéig, mert a fő cél csak az egyre több pénz és autó gyűjtése volt. Ez alkalommal már tartalmaz kiterjedt tapasztalat és szint rendszert, mellyel új tartalmakat oldhatunk fel. Négy típusú tapasztalat kategória alapján szerezhetünk pontokat: versenyzés, gyűjtés, keresés és közösségi tevékenység más játékosokkal. Sorozatosan végrehajtott mutatványokért is kapunk pontokat, ilyen például amikor őrült módján vezetünk, driftelünk eközben elkerüljük a fogalomban részvevőket. Természetesen a pénznek most is fontos szerepe van, de ezúttal a játékost ösztönözve van, hogy ne ragadjon le a csak versenyezésnél.
MEGSZABADULÁS A MENÜKTŐL
A folytatásban nagyobb szerepet kapott maga a közösség. Ezúttal a játékosok saját karakterrel rendelkeznek, melyet használhatnak Ibiza bejárására, boltokban, akárcsak a PlayStation Home rendszerben. Így próbálva megszabadítani a játékost a menüktől és erre jó ok és példa az unalmas multiplayer lobby menü, mely környezete újra lett tervezve, így verseny kezdete előtt a terep bejárható, beszélgethetsz másokkal vagy közelebbről is szemügyre veheted ellenfeleid autóit. Az autókereskedésben megtekintheted éppen érkező kocsid; akár belülről is. Az autó belsejéből irányítható funkciók bámulatosan részletesek, melyek között megtalálható a nyitható ablakok és kabrió tetőirányító. A kereskedésben más játékosokkal is találkozhatunk, akikkel kommunikálhatunk, beszéddel vagy eltérő gesztusok használatával.
Az autó átalakítása a folytatásban sokkal fejlettebb lett, így már van matrica szerkesztő, mely kinézetre és működésre is a Forza Motorsportban látottra hasonlít. Továbbra is átalakíthatjuk autónk belsejének színét, mely még személyesebbé teszi autónk. Az autónk horpadások és karcolások áldozatául is eshet, de a törés nincs hatással az irányíthatóságra.
Technikailag a játék simán futott, mégis hónapok vannak még a megjelenésig. Az első részben is meglevő briliáns ötletek, mint a verseny kezdés bármikor, bárhol bárkivel vagy teleportálás már feloldott útra, a folytatásban is megmaradt, persze ezek működése felgyorsult. Grafikailag a játék kissé úgy tűnt, hogy még nincs befejezve, kivéve a bámulatos autó belsőket és a hatalmas rajzolási távolságot, de az új kamera rendszer és a jobb motorhangok minősége is rendkívül meggyőző volt.
Az új játékmódokat nem akarták ezen a ponton még felfedni, de a készítők igyekeztek meggyőzni Minket, hogy az offline játékosokról sem feledkeztek meg. Lesz sok új tartalom és egyfajta történetvonal (sztori) is. További információ a következő hónapokban fog érkezni.
HÍRNÉV ÉS BECSÜLET:
A Test Driveban levő klubok, más mmo-játékokban levő klánoknak felnek meg. Minden klub, saját klubszobával rendelkezik, ahol ejtőzhetünk, játszhatunk mini-játékokkal és természetesen megcsodálhatunk autókat. Ajándékozhatunk pénzt a közös klubkasszába, amit használhatunk a klubszoba frissítésére és ritka autók vásárlására, melyekhez másképp nem lehet hozzájutni. Ilyen például a szuper gyors versenyautó Gumpert Apollo is, melyet csak egy klubtag használhat egy időben. Amikor más játékosok meglátnak egy ilyen ritka autóban, már tudni fogják, hogy Te az Elite tagja vagy.
A klubok versenyezhetnek más klubok ellen is, és így szerezhetnek még több pénzt. Klubon belül a tagok is versenyezhetnek egymással, amit és persze sok mást is a játék eredményjelző táblázatban rögzít. A klubszobákhoz hasonlóan, a játékos saját otthonába is meghívhatja baráti közösségét, ahol szintén szabad PS Home szerű formában vendégelhetjük meg a hozzánk betérőket. Otthonunk további fejlesztésével, további hozzáférést kapunk további apró kiegészítőkhöz és végre lehet saját jachtunk, melynek megvan mindene a napágytól a jakuzziig.
Figyelnünk kell a TDU2-t, mert olyan versenyjáték, melyben olyasmik vannak, amik más versenyjátékban nem találhatók. Eden Stúdió legutóbbi játéka az Alone in the Dark hatalmas csalódás volt, így kissé bizonytalan vagyok a TDU2t illetően, de még-egyszer megismétlem az első játék nagyon jó volt, így kétlem, hogy a folytatás elszúrná a stúdió.
A TDU2 még idén megjelenik PlayStation 3-ra, Xbox 360-ra és PC-re.
Interjú a játék rendezőjével
Miért éppen Ibiza?
- Megakartuk változtatni a környezetet és azon gondolkodtunk mi is lenne a legjobb hely a sorozatnak és itt megtalálható az a bizonyos Test Drive életstílus. Ibiza kiválasztása természetes volt hírneve és területe miatt.
Hogyan tudnád leírni a játék vezetési modelljét? Inkább szimulátoros, mint a Forza vagy Gran Turismo vagy inkább árkád?
- Más játékokkal összehasonlítani elég nehéz, hiszen az említett játékokban pályán vezetésre fókuszáltak. Nekünk viszont ennél több dologra is gondolni kellett. Nagyon sok kritikát kapott az első játék vezetési modellje így építettünk egy teljesen újat a második játéknak. A munka évekbe telt, de most már látható az elért eredmény. Amit még akartunk, azaz eltérés a különféle autók között, ami figyelemre méltó lett hiszen az új motorban az autó jellemzői befolyásolják az irányítást. Szintén fontos volt, hogy az autók vezetése szórakoztató legyen akár több órán át is.
Növekedett az egy időbe\helyen levő játékosok száma? Az első játékban csak 8 játékos volt egy időben.
- Szabad vezetés közben a maximum még mindig 8 autó, de tovább fejlesztettük az algoritmusunkat így nem lesznek olyan szituációk, mint az első részben ahol egy másik autó csak pillanatra tűnnek fel és egyből eltűnik. De séta módban, a boltokban és klubokban max. 32 játékos lehet egy időben.
Forrás: TDU-Central


