• kvp
    #18
    "ezért magas felbontáson már élvezhetetlenek. Pl. az egyik római városépítgetős játék, nem jut eszembe a neve"

    A tv-n a legtobb embernek eleg az 576i. A legtobb olcso hd tv is csak 720p. Ehhez kepest a legtobb ember nem hajlando 800x600-ban (600p) jatszani, mert az tul alacsony felbontas. Ma mar az 1024x768 (768p) is alacsonynak szamit egyes korokben. A valosag az hogy nem lesz szebb a kep a nagy felbontastol, csak tobbet dolgozik a kartya. Viszont a dx10 vagy a fizikai gyorsitas mar megeri a cseret, mivel ezek tenyleg ujdonsagot hoznak.

    "De ahogy HD filmem se lesz meg 1-2 evig, ugy olyan jatek se nagyon lesz ahol a _busz_ miatt hasalna el a dolog."

    HD-s filmeket mar evek ota lehet talalni csak nem magyaroszagon. Japanban mar tobb mint 10 eve van hd tv adas. Nagyon sok ott leadott filmet be lehet szerezni angol hanggal vagy felirattal is. Sajnos ezeket az egyik gep amin probaltam mar nem tudta lejatszani. (intel integralt vga volt benne) Egyszeruen nem volt eleg ereje hozza. (a memoriabusz sebessege es a hardver scaler hianya utotte ki)

    Jatekbol pedig mar volt olyan jatek ami azert volt cpu, azaz inkabb busz limitalt mert cpu alapu geometriat hasznalt. Eloszor gpu-s geometriara es fizikara irtak, de mivel a gepnek vissza kellett volna olvasnia az adatokat ezert gyorsabb volt a cpu-n kiszamolni es keszen elkuldeni a kartyanak. (fejlesztes kozben az elso tesztek utan irtak at) Ha minden jobb kartya kepes gpgpu-kent mukodni akkor a fejlsztok is ki fogjak hasznalni. Ugyanilyen nagy (4-8 szoros) a kulonbseg egy mai jateknal pcie16 es pcie1 kozott. Pedig a mai jatekok meg tenyleg nem hasznaljak ki a pcie buszt. Egy dx10-es jatek mar ki fogja, eleg ha a microsoft fizikai api-jat hasznalja.