hibák - problémák a középiskolákban, felsőoktatásban
  • polarka
    #90
    erre válaszoltam alább

    Az ilyen esetekre kell a több számon kérés (megj.: mi anno középsuliban a 4 év alatt fizikából 3szor ismételtük át teljesen az érettségi anyagot, h tényleg mindent tudjunk és ne felejtsük el. Ezt nem lehet máshogy csinálni. Akik nem autisták, azoknak hosszabb időközönként ismételni kell és akkor tudnak véglegesen megjegyezni vmit.)
    No, de alapvetően az a konzultációs dolog, amit kiragadtál az arra vonatkozott, h sok helyen az megy rendszeresen, h a tanár gyakorlatilag gyorsan lehadarja az anyagot és felírja a táblára. Ezzel az is a baj, h előfordulnak olyan részek, amiket ott helyben nem látom részleteiben hogyan jött ki, de ha volna 5percem, h levezessem magamnak, akkor minden rendben volna, de 5 percig nem áll meg az óra. Vagy vmi eszembe jut, h az úgy nem volna okés vmiért, de rájövök, h tévedtem ezért és ezért... de addig meg lemarad az ember az anyaggal, mert a tanár már a következő táblát írja. Órán nincsen idő az anyag rendes megemésztésére, mert annyi az anyag. Ugye az iskola színvonalát nem a jobb oktatással kívánják növelni, hanem a tananyaggal való elhalmozással, ahol még a legjobbak is szenvednek.
    Viszont, azt akartam ott mondani, h az ilyen katasztrofálisan összekörmözött jegyzetből még tanulni sem lehet rendesen és nem azért szeretnék órára bejárni, h gyakoroljam a gyorsírást, hanem h tanuljak is vmit. Ehelyett én legalábbis több hasznát venném még az önálló otthon átolvasom, bemegyek, kérdezek módszernek is.
    Az előző mondatom szintén rávilágít egy fontos dologra: nem teremtenek lehetőséget az egyénre szabott tanulási módszerre. Lehet vkinek ez a leghatékonyabb tanulási módszer, h gyorsan irkálja, firkálja a tananyagot, de nekem ez még sosem jött be, akárhogyan erőltették (még középsuliban sem).