hibák - problémák a középiskolákban, felsőoktatásban
-
#16
Ott a hiba először is, hogy az oktatási minisztériumban idióták, sőtét szellemi feketelyukak dolgoznak. Fogalmuk sincs az oktatásról, fogalmuk sincs semmiről, és ők határozgatnak hogy hol mit kötelező tanítani, hány órában. Én most okj-s képzésre járok, és olyan tantárgyakat is kell tanulnunk, aminek köze sincs ahhoz a szakmához amit elvileg kéne, de középiskolában is sok értelmetlen hülyeséget kell tanulni. Érdekes hogy bizonyos ilyen értelmetlen tantárgyaknál már a tanárok is bevallják, hogy nincs értelme, hülyeség, dehát ez van előírva, ezt kell tanítaniuk, így már a szokásos "diák a hülye nincs igaza" dolog is ki van zárva. És persze vannak olyan tanárok is akik síkhülyék, a kedvenc szórakozásuk a szivatás (pl nálunk volt olyan tanár, hogy jegyet adott, meg bejött órára, de ezen kívül nem csinált semmit, amit kellett tudni azt magunknak kellett megtanulni, mert ő semmit nem tanított).
Meg ott vannak a tanárok téveszméi, pl nálunk az "elmélet nélkül nincs gyakorlat dolog". Engem sem érdekel az elmélet, mert értelme nemnagyon van, nem segít semmiben, és ez be is bizonyosodott, amikor adatbáziskezelésből, programozásból minden feladatot meg tudtam csinálni legtöbbet tökéletesre, emellett elméletből 2es-3mas szintjén mozogtam, de ugyanez igaz számítógépes hálózat tantárgyra is, ott is osztályszinten 2-3 jegynyi külömbség van a gyakorlat és elmélet között, persze a gyakorlat a jobb mindenkinek.