#66
"Itt máris hibáztál, mivel a DX10-zel kell hasonlítani, ha már a legfrissebbeket nézed."
dx9.0c a legfrissebb, dx10 holvan? Játék? Működő végleges directx 10-es játék? Nincs, szal dx10 nem létezik, ígéretekkel nem lehet összehasonlítani.
"És ezek hasznos fícsörök (a játékok szempontjából)?" Nagyon hasznosak, egy csomó dolgot egyszerűbben lehet velük megoldani.
"Én ugyan nem értek ennyire a 3D-hez, de megkérdeztem azokat, akik ebben profik. Ha jól emléxem, azt mondták, hogy nem rossz az OpenGL, csak a komolyabb fícsöröket macerásabb programozni."
Néztem glsl shader kódot, és hát elég egyszerű, és rövid volt, szal nemhiszem hogy sokkal bonyolultabb lenne, de az biztos hogy hatékonyabban lehet vele a videokártya erőforrásait kihasználni.
Nézd meg jobban.
dx9.0c az opengl 2.0 képességeinek kb 60% tudta, így elég érdekes lenne, ha dx10-be, majdnem 2x annyi képességet raknak, főleg hogy most úgy tűnik a dx10 újdonsága az hogy gyorsabb, mivel átdolgozták, és a shader 4.0, ez pedig nem sok. Főleg azt nézve hogy vindózon, vistán is a legújabb használható opengl az 1.4, pedig 1.5 2.0 és 2.1 is van gondolom azért, hogy nehogy valakinek eszébe jusson opengl-t használni(igy könnyen multiplatform programot készíteni), és így gyengíteni a dx helyzetét, ami az m$ adu ásza, amivel maga mellett tarthatja a játékos vásárlókat.