• BiroAndras
    #61
    "OpenGL shading language"

    van olyan is, hogy HLSL, ami ha jól tudom régebbi is, mitn a GLSL.

    "meg lehet azt is nézni mit alkottak annak idején az nvidia által fejlesztett cg (c for graphics) segítségével, amikor még a microsoft-nak semmilyen megoldása nem volt a shaderek programozására"

    A Cg professzionális renderelésre lett kitalálva profi kártyákhoz, nem játékra. A DirectX meg játékra való, következésképp nem volt szükség shader programozást rakni bele, amíg a gamer kártyák nem voltak programozahtók.
    Egyébként meg a Cg megy DirectX-szel is, csak a HLSL jobban együttműködik vele.

    "dehogynem - ilyen-olyan erkölcstelen megoldásokkal"

    Konkrétan mire gondolsz? Én egy játékfeljesztő cégnél dolgozom, és nem tapasztaltam semmiféle kényszert vagy megvesztegetést, vagy bármilyen befolyásolási szándékot az MS részéről.

    "amiről több trösztellenes per is szólt"

    Azok nem erről szóltak.