A 4-es metró múltja, jelene, jövője
  • drevil666
    #996
    Figy! Budapesten 1,5 millióan laknak.
    A vonzáskörzetében: (Érd, Budaörs, Budakeszi, Maglód, Szigetszentmiklós, Törökbálint, Gödöllő, Szentendre, Vecsés....stb stb újabb 100-200ezer ember.
    Ergó: 10 millióból Bp+agg.-hoz tartozik 1,7 millió ember. Tehát a magyar nemzeti kiadások min 17%-át erre a környékre kellene költeni, ha a lakosság számát nézzük.

    Magyarországon az a szar, hogy akkora faluk vannak a senki földjén, amelyeknek a lakossága kevesebb mint debreceni 10 emeletes panel lakóinak száma. (kb 150-200 fő). ezeknek a kis szar faluknak (bár hangulatos meg csendes)kell: út, villany, gáz, szennyvízcsat. posta internet, gátak, boltok, munkahely, tömegközlekedés stb stb stb...) de ez rohadt drága.
    Centralizálni kellene lassan, de ez nem valósulhat meg:
    -az magyar mentalitás röghöz kötött
    -az emberek nem szeretik a változást
    -"a nagy város büdös" szindróma (elvinném őket egyszer Chicagoba ami, mondjuk lehet a tó melletti fekvése miatt, de sokkal tisztább mint pl. Budapest+ ott nem degradáló egy orvosnak a metrón utazni, holott van kocsija és pénze is.)
    -ha valaki kertes házban lakik és utána betennék egy nem kicsi (120 m2) emeletesházi lakásba, ami jól hang és hőszigetelve, nem biztos, hogy jól érezné magát, még ha parkos a környezet is. Pedig 30-40 emeletes lakóházba 2-3 törpefalu lakosságát be lehet zsúfolni.


    Kínában csinálják ezt, bár ott nem igen lehet tiltakozni, itt meg egy platánfakivágással is be lehet kerülni az országos híradóba.

    ennyi.