A 4-es metró múltja, jelene, jövője
-
Christo #501 Ti most miről beszéltek? Arról hogy a VEKE nem örülne ha a Stadionokig vinnék ki a hévet és közös peronos átszállás valósulna meg?
Ennek nem azért nem örül a VEKE mert a kis dolgokat nem tudják megbecsülni hanem azért mert drágább mint az összekötés. Vagy úgy lehetne kivitelezni hogy 4 vágányosítanának ott ahol mindkét rendszer meglenne (a kettő együtt forgalmilag csak így tűrné meg egymást), vagy pedig a hévnek adnák az Örs-Stadi szakaszt, így viszont rövidülne a metró, ami tök értelmetlen lenne.
A négyvágányosításhoz pedig hely is kell és több pénzbe kerül mint egy föld alatti állomás az Örsön. Sőt. Ha ezt a verziót választjuk, teljesen át kell építeni az Örs-Stadi szakaszt (Stadi az egyetlen állomás amit nem), és úgy meg teljesen felesleges lenne most felújítani azt a részt.
Szóval maradjunk csak a jó öreg összekötés mellett, az volna a legértelmesebb, felszáll valaki a Délinél és Gödöllőig le sem kell szállnia.
Sőt még a külföldieket sem zavarná meg hogy mi az a hév :D
Érdemes megnézni ezen a zoomolható térképen az összekötés tervét