A 4-es metró múltja, jelene, jövője
  • [NST]Cifu
    #41
    4. Metró: Volt "szerencsém" a 90-es évek második felében eleget járni a piros 7-essel. Röviden és tömören, akkor utáltam meg a tömegközlekedést. Brrr....
    Már sokkal korábban el kellett volna kezdeni építeni... :\

    M0-ás: Egy érdekesség sokak kedvencéről: az M0 eredetileg autópályának megfelelő kiépítésre lett tervezve, vagyis minimum 2x2 sáv, plusz leállósáv, de bővíthető 2x3 sávra (leállósávval). Ha valaki megnézi az első szakasz műtárgyait (pl. a felüljárókat) feltünhet neki, hogy "féloldalasak", vagyis nagyobb szélességet hidalnak át, mint maga az út. Csakhogy jöttek a költséghatékony megoldások, és a politikai okok, minek következtében kitalálták a "gyorsforgalmi út" jelzőt a 2x2 sávos útra, amelynek nincs se padkája, se leállósávja. Ennek köszönhetően ha bármi baleset történik, az M0 forgalma meghal.

    Aki sűrűn jár az M0-áson, abban már valószinüleg megfogalmazódott, hogy mégis hogy képzelik azt, hogy erre az útra tereljenek rá minden elkerülő forgalmat. Lévén a M0 már most is elég zsúfolt, pedig még messze nem valódi körgyűrű. Bezony, a 2x2 már régen nem elég erre a célra, legalább 2x3 sávosra kellene bővíteni, hogy feladatát megfelelően elláthassa. De az pénzbe kerülne. Sokba. És nem vonzó olyan döntéseket hozni, amely nem új autópályák építéséről szól, hanem egy gyorsforgalmi út kibővítéséről.

    De elöbb-utóbb elkerülhetettlen lesz...