• Tinman #9
    Jó cikk

    "Sosem értettem, hogy egyes fejlesztők miért nem próbálnak meg mindig előre lépni"
    Hidd el próbálnak, de egy "szabad" FPS-t vagy RPG-t megalkotni oltári nagy munka . Igaz, ha sikerül akkor szinte garantált a siker (Far Cry, Gothic 1-2, Morrowind, Oblivion). Meg az a nagy helyzet, hogy a mai elvárások tükrében a gépigény sem lesz éppen alacsony. Sok kisebb cég szem előtt tartja azt, hogy egy középkategóriás gépen is jól elszaladja a termékük és ne kelljen hozzá high-end PC (lsd Oblivion, Gothic 3 és anno a Far Cry).

    "az Oblivion pl. ugyanennyi erővel nevezhető FPS-nek, merthogy belső nézetes, de az a játék szabad,"
    Nevezhető lenne, de csak a nézete FPS, amúgy meg kőkeményen RPG. Igen, tudom, az igazi RPG az egy asztal mellett a haverokkal, de most ebben ne menjünk bele.

    A Dark Messiah alapkoncepciója az lehetett, mint anno a Heretic és a Hexen esetében.
    Alkossunk meg egy FPS játékot nagyon sok RPG elemmel és lehetőleg ne mi magunk írkáljunk hozzá grafikus motort, hanem egy már elismert és jól skálázható mocival próválkozzunk. Ha ez sikerül, nagyon kicsi az esélyünk, hogy bukta legyen a játék.
    És nézd meg az eredményt!
    Az FPS fan azért tolja, mert FPS (és "jaj de rég volt már a Heretic/Hexen"), az RPG fan meg azért, mert tetszik neki a fantasy környezet.
    Le is pontozta a szakma 70% körülire, ami nem annyira rossz, hogy ne szánjon rá az ember pár órát.
    A kiadás dátumát is jól időzítettek... ellenfele lehetne a bugos, játszhatatlan Double Agent? Nem. Így kell ezt csinálni :-)