• LowEnd
    #105
    Zsoldos: Az egyszerű algoritmust úgy értem, hogy a sakkprogramok lényegében két fő részből tevődnek össze:
    1. van egy lépésgenerátor (ez tényleg egyszerű)
    2. és egy állásértékelő alprogram. Na ez tényleg a bonyolultabb.

    A lényeg annyi (az elterjedt brute force módszer legegyszerűbb alkalmazása esetén) hogy pl a fritz kilépkedi az összes állást az adott pozícióból (például) fix 6 lépés mélységig.
    Az ellenfél legjobb játéka esetén felálló állásokat veszi természetesen csak figyelembe. Összeveti ezeket az elméleti megnyitás, végjáték könyvtárával. Ha nincs találat: állásértékelés. Erre van néhány módszer, ilyen például az összes ütés lezajlása utáni bábu érték összeadás (a legprimitívebb), de ezt a végtelenségig lehet szofisztikálni.
    Az algoritmusok megalkotására sakknagymesteri és programozó-matematikus gárda szokott összejönni. Szóval az egyszerűn csak "algoritmussal és függvénnyel könnyen leírhatót" értettem. Nehogy már te is elkezdj szekálni.

    Egyébként szerintem a Deep Fritz hangolása arra ment rá, hogy előnyben részesítse a korrekt állásokkal szemben azokat, amikben jobban játszik (kombinációs játékok). A -k se hülyék.