dez#151
"Nem lesz kevés. Már sokszor mondtam, hogy a fizika csak kis részét veszi el a teljesítménynek egy csúcskártya esetén."
Ejj, ne csak beszélj, hanem olvass is. Épp az alábbiakban számolgattam, mennyi is lehet az az annyi. Nem olyan kevés. Ha pl. ötöde, az is -10fps.
"Nem lehet elvakult, mivel ő hozott a céghez is sok 6600-at, csak szép lassan kicserélődött mind X700-ra a sorozatos elhalálozások miatt."
Nem véletlenül Inno3D volt (legendásan szar volt a 6600-as sorozata)? Vagy valami szuper noname? Nekem is 6600-as van, semmi gond vele, és másoktól sem hallottam ilyen elhalálozásokról.
"Nálam is ez történt. És mint mondtam, én az X700-at éreztem egy hajszállal jobbnak."
Viccelsz?
"Mellesleg a 6600-nak volt egy idegesítő hibája: időnként nagyon belassult, és kellett egy taszkváltás, hogy magához térjen."
Nem véletlenül túlmelegedett, és visszavette az órajelet??? (Jellegzetes hiba a gagyi hűtéssel szerelt, noname kacatoknál.) Ha nem emiatt volt, hát nem tudom, mitől, nem hallottak ilyenről másoktól, más okból.
"Erről van szó. Ezért mondom, hogy a játékot úgy kell megdizájnolni, hogy a megcélzott minimum konfigon is elbírja a nem kikapcsolható fizikát. Ez ma ugyanígy működik a többi fícsörnél is."
Hát ez az, hogy akkor az nem lehet az túl komoly fizika.
"Ismétlem : A játék készítőinek kell belőni a grafikát és a fizikát, hogy jól fusson."
Csakhogy az említett komolyabb igényű játékokat eleve nem a minimál konfigra lövik be... Ergo: az ilyenek még kevésbé lesznek használhatók kisebb kártyákon.
"Vagy nem. Attól függ, hogy a rfejlesztők hogy tudják kihasználni a fizikát, és hogy a kiadók milyen ügyesen marketingelnek. Ma is van nem egy olyan játék, ami a nem csúcs grafikája ellenére nagyon népszerű. Pl. a GTA:SA eladási rekordokat döntögetett, miközben a grafikája alig jobb a GTA3-énál, ami már jópár éves. Cserébe viszont sokkal több jármű, és sokkal nagyobb pálya van benne, meg egy csomó más fícsör, amire azért jutott erőforrás, mert nem írtak újra mindent.
Szóval a grafika nem minden."