BiroAndras#150
"Na de értsd már meg, hogy ha még fizikát is számoltat a kártyával, akkor 50fps sem lesz! Tehát nagyfelbontáson még egy 8800GTX is kevés lesz."
Nem lesz kevés. Már sokszor mondtam, hogy a fizika csak kis részét veszi el a teljesítménynek egy csúcskártya esetén.
"Aki inkább egy 1600XT-t ajánl, mint egy 6600GT-t, eléggé elvakult lehet. Inkább teszteket kellett volna nézned."
Nem lehet elvakult, mivel ő hozott a céghez is sok 6600-at, csak szép lassan kicserélődött mind X700-ra a sorozatos elhalálozások miatt. Nálam is ez történt. És mint mondtam, én az X700-at éreztem egy hajszállal jobbnak. Mellesleg a 6600-nak volt egy idegesítő hibája: időnként nagyon belassult, és kellett egy taszkváltás, hogy magához térjen.
"A robbanások nem lényegi dolgok. Ha vizonyt az egész játék "át van hatva" fizikával, azaz a szerves része a jétéknak, nem lehet kikapcsolni, mert az egész megváltozik."
Erről van szó. Ezért mondom, hogy a játékot úgy kell megdizájnolni, hogy a megcélzott minimum konfigon is elbírja a nem kikapcsolható fizikát. Ez ma ugyanígy működik a többi fícsörnél is.
"A közepes kártyák ma sem futtatnak valami fényesen pár komolyabb játékot. És pont az ilyen játékokba kerül fizika is leginkább."
Ismétlem : A játék készítőinek kell belőni a grafikát és a fizikát, hogy jól fusson.
"Hát, van egy olyan érzésem, hogy a legtöbben inkább kivárják majd, amíg megfizethető lesz egy olyan kártya, amin mindkettő jó lesz, mielőtt ilyen játékokkal játszanának."
Vagy nem. Attól függ, hogy a rfejlesztők hogy tudják kihasználni a fizikát, és hogy a kiadók milyen ügyesen marketingelnek. Ma is van nem egy olyan játék, ami a nem csúcs grafikája ellenére nagyon népszerű. Pl. a GTA:SA eladási rekordokat döntögetett, miközben a grafikája alig jobb a GTA3-énál, ami már jópár éves. Cserébe viszont sokkal több jármű, és sokkal nagyobb pálya van benne, meg egy csomó más fícsör, amire azért jutott erőforrás, mert nem írtak újra mindent.
Szóval a grafika nem minden.