• dez
    #139
    "Erre mondtam, hogy ha ilyen igényei vannak a játékosnak, akkor fizesse meg. Akinek nincs ennyi pénze, az ma is megelégszik 1280-as vagy 1024-es felbontással, élsimítás nélkül, és 25 fps-sel. Az általad említett "jobb játékos" meg ki fogyja fizetni egy erősebb gép árát, mert neki megéri."

    Na de értsd már meg, hogy ha még fizikát is számoltat a kártyával, akkor 50fps sem lesz! Tehát nagyfelbontáson még egy 8800GTX is kevés lesz. Ezért kérdeztem, hogy a megfizetés az az SLI?

    "Nem olyan rossz az. A 7600GT az talán jobb, de akkor még nem volt, a 6600 meg nem jobb. A cégnél volt 6600-am (de meghalt), most meg X700 van, és nem látok különbséget."

    6600GT-ről volt szó, nem mindegy!

    "Egyébként meg korábban sokáig, és még talán ma is (majd meglátjuk mit hoznak ki a G80 ellen) az ATI volt technológiailag fejlettebb (főleg élsimításban), ezért jobban bíztam bennük."

    2-3 gen. óta nagyrészt egyforma az AA-juk. ATI-s X-ekben van egy bizonyos temporális AA (ha jól emlékszem, így írják), de azt csak 100Hz-es képernyőn élvezhető. NV-s FX-ekben lassú volt a shaderezés, de már az már a múlté.

    "És akiket megkérdeztem azok is az X1600XT-t ajánlották."

    Aki inkább egy 1600XT-t ajánl, mint egy 6600GT-t, eléggé elvakult lehet. Inkább teszteket kellett volna nézned.

    "Ez nem feltétlen igaz, dizájn kérdése, hogy mire mekkora hangsúlyt fektetnek. Pl. lehet gyórni a robbanások élethűségére, és akkor az fullosan kikapcsolható, hiszen csak látvány."

    Én is éppen ezt mondom. A robbanások nem lényegi dolgok. Ha vizonyt az egész játék "át van hatva" fizikával, azaz a szerves része a jétéknak, nem lehet kikapcsolni, mert az egész megváltozik.

    "Nem kicsivel éri meg jobban. És a fejlesztőkön is múlik, hogy hogyan balanszolják a rendszert. Ha úgy lövik be, hogy egy olcsóbb kártyán is fusson fizikával együtt, akkor a játékosnak csak a valamivel szerényebb grafikát kell elviselnie (cserébe jó fizikát kap), és nem kell fizetnie semmit."

    A közepes kártyák ma sem futtatnak valami fényesen pár komolyabb játékot. És pont az ilyen játékokba kerül fizika is leginkább. Így már használhatatlan lesz ezeken a kártyákon. Tehát újat kell venni. De ha már új, azt várná az ember, hogy ne csak picivel legyen jobb a grafika (mert még úgy sem lesz elég gyors, ha egyszer az előző kimondottan lassú volt), ha fizika is van.

    "És mint már többször mondtam, az ember azt kapja, amiért fizetett. Ha olcsó géped van, ne várj csúcs grafikát, meg még fizikát is."

    Csak kicsit drágán mérik azt, amin minden elfogadható.

    "Azt jelenti, hogy most a játékosok többsége X összeget költ a gépére évente, és annál többet nem tud, vagy nem akar. Csak kevesen tudnak/akarnak egyre többet fizetni a gépükért. Tehát a HW és SW fejlesztéseket úgy kell belőni, hogy az adott feladatra alkalmas gép (pl. átlagos játék futtatása az aktuálisan elvárható minőségben) ne dráguljon. Alapvető közgáz: ha a termék drágább, kevesebben veszik (kivéve néhány speciális esetet). Plusz pszichológia: A már alapvető alkatrészt inkább veszem drágábban, mint hogy valami újat vásároljak az árkülönbözetből."

    Nem ezt kérdeztel, de mindegy.

    "Pedig mindenképp ez lesz. A fizikának kell a teljesítmény, és ha adott összegből veszünk gépet, akkor ennek a teljesítménynek az ára mindenképp hiányozni fog valahonnan."

    Hát, van egy olyan érzésem, hogy a legtöbben inkább kivárják majd, amíg megfizethető lesz egy olyan kártya, amin mindkettő jó lesz, mielőtt ilyen játékokkal játszanának.