"Beáldozni az AA-t a fizikáért? Aki már hozzászokott az AA-hoz, nem szívesen mond le róla."
Aki mindent akar, az fizesse meg. Olcsó pézért nem lehet elvárni, hogy full HD-ben, 16x élsimítással menjen a game, meg fizikát is számoljon a kártya. Pl. nekem az X1600XT 1600x1200-ban már nem bírt élsimítást (GTA:SA), pedig fizikát nem is kellett számolnia. Persze hogy szebb 8xAA-val, de azért valahogy túléltem nélküle. A tesztek alapján más játékokban sem volt sokkal jobb.
"30%? Esetleg az FX-ek esetén valósult meg ilyen, de annak megvolt a jó oka."
Többnél is volt. Egy időben minden új kártya tesztje azzal végződött, hogy "Majd meglátjuk mennyi javulást hoznak még az új driver-ek".
"És Ami a csúcsnál 30%, az a középnél már csak 15. Ez még nem fedezi a fejlett fizikát."
Már megint kevered a dolgokat. Nem ebből kell fedezni a fizikát. Csupán megemlítettem, hogy a mostani teljesítmény adatok nem feltétlen véglegesek.
"Fizikánál a FLOPS dominál."
Nem azt magyaráztad eddig, hogy nem csak az?
Azt is figyelembe kell venni, hogy milyen számításokat lehet a GPU-ra bízni, és azokat milyen hatékonyan lehet megvalsítani, meg ilyenek. Mivel a G80 sokkal rugalmasabb, várhatóan jobban ki lehet használni az eredeti feladatától eltérő célokra. A tesztek szerint, grafikában legalábbis, a shader teljesítményét közel 100%-ig ki lehet használni.
Egyébként a fizika is skálázható valamennyire. Az olyan effekteket, amik a játékmenetet nem befolyásolják, ki lehet kapcsolni gyengébb HW-n. Mint pl. a robbanásokkor szétrepülő apró törmelék, meg iylesmik.
"Ja, 10%-kal... Az gyakorlatilag semmi. Ez olyan, mintha csak a fizikáért vennél új kártyát. Na jó, nyilván csak az ezt támogató játékok esetén érvényes ez."
Nos, ha Physix-et veszel, az még rosszabb, mert anniy, mint egy erős középkategóriás kártya, és ráadásul kell mellé a VGA is. Ha veszel másik VGA-t, ugyanott vagy. Tehát egyértelműen a legjobb megoldás kicsivel drágábban egy erősebb VGA-t venni. Egyébként meg nem lehet a vásárlót extra kiadásokra kényszeríteni. A jétékgépnek ugyanannyiba kell kerülnie, mint eddig, a meglevő erőforrásokat kell másképp elosztani. Ez azt jelenti, hogy a grafika kicsit lassabban fog fejlődni, és cserébe egyre dominánsabb lesz a fizika. Plusz a DX10-zel a CPU jó része is felszabadul, meg ott lesznek a többi magok, amiknek még ki lehet találni valami feladatot.