• BiroAndras
    #37
    "Ott van a nyílt szabványú Open GL, csak ugye a kutya se használja. Pedig ha jól tudom azzal is lehet hasonló dolgokat művelni, mint D3D-ben."

    Én ugyan annyira nem értek hozzá, de akik értenek, azt mondják, hogy komolyabb dolgokat OpenGL-ben nehezebb csinálni, mint D3D-ben. És egyébként a DirectX nem csak D3D, hanem egy csomó más is van benne.

    "ez alapján nem lehet annyira szar az Open GL sem:
    http://www.cprogramming.com/tutorial/openglvs.html"

    Egy ilyen összehasonlítást könnyű úgy megcsinálni, hogy a kívánt oldal jöjjön ki győztesnek. Egyszerűen úgy kell összeválogatni a szempontokat.
    A gyakorlatban senki sem tiltja meg a játékfejlesztőknek, hogy OpenGL-t használjanak. Sőt, konzolokon (xbox-ot kivéve) gondolom nincs is más lehetőségük. Szóval szerintem jelent valamit az, hogy PC-n a legtöbben a DirectX-et választják.

    "Ahogy olvastam a Vistaban megszűnik az Open GL támogatás, csakis a nagyon alap dolgok maradnak"

    Miért kell rémhíreket terjeszteni? Szó nincs ilyesmiről. Teljes képernyős üzemmódban tökéletesen fut minden OpenGL játék. Csak ablakos módban vannak kompatibilitási gondok (az Aero D3D-t használ), de ha jól rémlik, ez is csak lassulást jelent (D3D-vel emulálni kell az OpenGL-t).