Yeti#9
A JAVA nem megoldás sajnos, ha a bővíthetőségről van szó. Egyszerűen nem veheti fel a versenyt a natív megoldásokkal sem funkciók terén, sem sebesség terén(Láttál már 3D-s java játékot telefonon?(segítek, nem) És nem java játékot?(megint segítek, ilyen van) - nem véletlenül van ez így). A JAVAnak ugyan az az hátránya, mint ami az előnye is: a platformfüggetlenség. Ez ugye rendes számítógépeknél annyira nem probléma, mert a különböző rendszerek hasonló eszközökkel rendelkeznek, és ezért nagyjából tudja a programfejlesztő, hogy milyen eszközöket használhat, és nagyjából hasonlóan is fog kinézni a progi minden platformon. Viszont a mobiltelefonoknál annyira különöznek az eszközök, hogy nincs lehetőség arra, hogy olyan szinten támogassanak mindent funkciót(itt az eszközfüggő különbségekről beszélek), mint amilyen szinten képes azt a funkciót egy natív program kezelni. Emellett még a kijelzők is annyira különböző méretűek (még annyi sem egyezik meg többnyire, hogy a magassága vagy a szélessége nagyobb), hogy lehetetlen olyan felületet tervezni, ami akár a telók felén jól nézne ki. Ráadásul a J2M(ez a mobilos java) tele van lebutitásokkal(az erőforráshiány miatt), és biztonsági korlátozásokkal, amelyek miatt még kevesebb a lehetőség, mint amennyi lenne egyébként.