• MrPrise
    #74
    Van valami amit nem értek a mai játékokkal kapcsolatban. Annyi remek játék jelent már meg amiben a dolgok jól, használhatóan, kényelmesen vannak megcsinálva. Mégis sok olyan játékkal lehet találkozni amelyet ha megnézünk az az érzésünk támad, hogy a tervezői még sosem játszottak olyan játékkal amiben az adott funkció teljesen normálisan működik. Ezt most általánosan fogalmaztam meg, mert a Gothic 3-mal nem játszottam még, de az ismertető alapján az a gyanúm támadt, hogy ebben is vannak ilyen "kényelmetlenségek". Szerintem nem a játékosnak kellene megszoknia egy játék kezelését, hanem a játék kezelőfelületének kellene olyannak lennie, hogy a játékos észre se vegye, hogy van ott egy kezelőfelület, mert annyire kézre áll és kényelmes. Egy béna felület nagyon csökkenti a játékélményt, azt hogy mennyire tudod magad beleélni a dolgokba. Biztos vagyok abban, hogy aki már sok játékkal játszott, tudja miről beszélek. A legérthetetlenebb számomra az, hogy miért nem derülnek ki ezek a dolgok a tesztelés során? Egy hard-core, de akár vegyünk csak egy tapasztaltabb sokat játszó mezei játékost, szerintem néhány óra játék után meg tudná mondani, hogy egy játék kezelése ok-e vagy sem ill. akár olyan ötletei is lehetnének amellyel javíthatnának rajta, mert "ez az x játékban nagyon jól meg volt csinálva, de itt nem jó".
    Hasonlóan bosszantó amikor teljesen kézenfekvő dolgot hagynak ki.
    Pl. A GTA első részében volt multiplayer. Azt hinné az ember, ismerve a játékot, hogy na, majd biztos lehet jó kis rendőr vs bűnöző csatákat vívni. A fenét. Csak bünözővel lehetett benne lenni. Ennek azóta sem értem az okát... Hogy lehet kihagyni egy ilyen ziccert?