• Timber
    #1783
    En elmondom amugy szerintem mi a legnagyobb baja a CPCWnek: a rengeteg ido ami a semmivel ment el. Az elso egy-masfel ev, ami az ugy nevezett prototypeolassal ment el, aminek se eredmenye se ertelme nem volt, es az elmult egy ev ami szinten total ertelmetlen volt.

    Kicsit bovebben (azaz jojjon a szennyes teregetes). Amikor a Stormhoz kerultem 2005 julius 18-an akkor mar folyt a Panzers 2 fejlesztese, igaz meg csak nagyon nagyon kezdeti stadiumban volt. Volt PM meg Lead Designer. Ket olyan ember volt ezekben a poziciokban akiknek, szerintem, nem sok erzekuk van a jatekfejleszteshez (es ez mar korabban is kiderult). Az alatt az ido alatt amig mi megcsinaltuk az RFB-t es az RFTB-t addig amit ok elkeszitettek az egy nagy nulla volt. Egy even keresztul mentek a mindennapos meetingek es szuletett egy olyan design dokument amirol orditott, hogy szar. Szulettek palyak amelyek mindegyike hasznalhatatlanul bugos es nehol koncepcionalisan rossz volt es hat mind egy teljesen rossz designra epultek. Maga a setting is az ertelmetlenseg homalyaban leledzett, nem lehetett egy adott idoszeletbol kilepni mert, hogy akkor mi marad a kovetkezo reszekre... Egy szo mint szaz... Egy ev totalisan el lett szurva a fejlesztesi idobol a totalis semmire. 2006 szeptembereben kezdodott a CPCW igazi fejlesztese, es ekkor is csak az elokeszito (masneven PreProduction) fazis. Ez meg nem is lenne akkora gond, de... es itt jon a nagy budos de. De a hu de nagy prototypeolas es totalisan gyenge design altal beigert featureok miatt meg volt kotve a csapat keze es mondhatni a legtobbet kellett kihozni abbol ami volt... vagy egy kicsit gyaloggalopposan fogalmazva: ki kellett vagnunk az erdo legnagyobb fajat egy heringgel. Aztan jott masfel ev kemeny fejlesztes, ahol szinten nem volt tul nagy az egyetertes. Sokan kardoskodtak az engine teljes atirasa melett, sokan azt mondtak, hogy csinaljuk meg a regi, de feljavitott engine-el. Baromi jok az uj fizikai engine dolgai, de mit ernek ha csak kevesen jatszanak vele es azoknak is beszaggat vagy kifagy a jatek? Mindenesetre volt masfel ev kemeny fejlesztes a jatekon, olyan legkorben amit egy mindenfele komplexusokkal (megfuszerezve egy kis ferfiassagi problemaval) szenvedo ember idiota power-tripje totalisan elrontott, hazavagott. Ergo fos morallal, egy ev csuszassal, nem egyseges iranyvonalu csapattal ment a fejlesztes. Aztan jott a nagy osszeomlas es a CPCW fejlesztese annak az embernek a kezebe kerult aki az elso egy eves semmiert felelos. Persze kicsinyes emberkent sikerult elinteznie azt is, hogy csak egy aprocska kalapocskaba elfero (neem, nem csacska macska mocska) mareknyi csipet csapat foltozgathassa a jatekot, majdnem egy evig. Ergo ujabb egy ev csuszas aminek az eredmenye igencsak keves.

    Ergo a harom es fel evbol, ami a jatek fejlesztesenek az ideje osszesen egy es fel volt az ami effektive hasznos is volt, de a nyomott es agyontaposott moral miatt azt mondanam ez se volt 100%-os. Raadasul ket olyan jatekkal egy idoben a piacra dobni, ami csak azert nem konkurencia mert melettuk porszemnek tunik (marketing, brand es egyeb szempontok miatt) es szinte eszrevetlenul elveszik (meg ha a vilag legragyogobb jateka is lenne a CPCW... akkor is csak max egy fenyes porszem lehetne...).

    Az igazat megvallva a CPCW ket legnagyobb baja a fejlesztes igencsak szerencsetlen korulmenyei es az, hogy mire kijott mar "so last year" lett. Csak a gond az, hogy se az ujsagirokat, se a jatekosokat baromira nem erdekli az, hogy mi miert mennyi... csak a vegeredmeny. Tul sokat vartak a jatekra es tul sokaig hittek benne... es mire megkaptak addigra mar elvesztettek az erdeklodesuket es a lelkesedesuket. Olyan ez mint 18 evesen megkapni a hintalovat (ami raadasul akcios volt mert hianyzik egy fule) amire 6 evesen vagytal...