• xk
    #64
    Igen, én is mintha hallottam volna a kis méretű akkuhelyettesítő motorról, de annak volt már vagy tíz éve, és akkor nem is igen figyeltem oda rá.
    E szerint tényleg megvalósították? Mondjuk az eredeti cikkben azt hiszem arról van szó, hogy még csak az alkatrészeket gyártották le hozzá, és most próbálják összeszerelni, vagy valami ilyesmi.

    Gabe Dearborne, BlackVoid: most számotokra valami nagyon furcsát fogok mondani.
    1. A gyémántrács atomonként négy kovalens kötésből álló rácsot jelent
    2. A szén nagy nyomáson és hőmérsékleten tényleg gyémántrácsban kristályosodik
    3. A szilícium ugyanabba a főcsoportba tartozik, mint a szén
    4. Ezért a szilícium ugyanúgy négyvegyértékű, és ugyanúgy négy kovalens kötést képes kialakítani, mint a szén
    5. A vegytiszta szilícium nem képes a grafithoz hasonló aszimmetrikus rácsot alkotni
    6. Én csak középiskolában tanultam kémiát, általánosban nem. Biztos ezért vagyok műveletlen
    7. A négy szomszédos atommal rendelkező rácsot a legismertebb ilyen anyagról gyémántrácsnak hívják
    8. Igazatok van, a gyémánt az szén, a szilícium pedig a második leggyakoribb elem a földön
    9. A szilícium NEM fém, még csak nem is vezető, mint az összes fém, hanem az egyik legismertebb félvezető anyag
    10. A szilícium TÉNYLEG gyémántrácsban kristályosodik

    Molnibalage: Tehát tényleg készítik. Ha nekem címezted, tényleg nem igazán értek a turbinákhoz, csak a nagy fordulatszám, az sg-n az MIT-től néha befutó furcsa cikkek és igen, a kutató hülye vigyora miatt is valahogy nem tudtam a cikket igazán komolyan venni. Tudnál adni valamilyen magyar linket? Ha a BME-nek van hozzá valami köze, akkor remélem publikáltak ők is valamit.


    Azt a véleményemet továbbra is fenntartom, hogy otthoni kommersz felhasználásnál nincs semmi haszna, nincs semmi előnye egy ilyen mini gázturbinának az akkumulátorral szemben