Ha gondoljátok, belevághatunk, kifejlesztem a környezetet, és nekilódulunk :) érdekel valakit?
-
#77
hja, annak nagyon sok értelme lenne.
Gondolom életedben nem szerepjátékoztál. Ez elvileg úgy nézne ki, hogy jelentekzik 4-5 karakter a feladatra. Törp, lovag stb, fegyverekkel, speckó tulajdonságokkal és hátrányokkal. Mellettük van egy mesélő, ki mintha könyvet olvasnál, mondja a történteket.. elétek festi a világokat, kitalálja milyen nehézségekkel találkoztok. Hogy hogyan gördül előre a történet, rajtatok, a szerencsén és a mesélőn múlik.
Pl azt mondja, hogy két út vezet előre. Egy hatalmas kapu, mely mögött csak a sötétség honol, vagy fel a falon, a bástyákon, és így juttok be az udvarra. A mesélő tudja, hogy ha a kaput választjátok egy sárkánnyal hozz össze titeket, ha a falakat, akkor egy rakatt ijásszal néztek majd farkas szemet. Ti döntötök. Aztán amerre mentek, azt a részét meséli tovább. Ha csata van, jöhet a dobokocka. Pl megcélzod ijjaddal a sárkány szemét, azt dobsz, hogy talál-e vagy nem. Egy átlagos szerepjátékban viszont nem igent vagy nem-et dobsz, hanem különféle értékeket, melyek bizonyos tulajdonságodhoz adodik hozzá (pl ebben az esetben a szerencse és az ügyesség). A mesélő dobb a sárkánynak, és az ő értékeihez, tulajdonságpontjaihoz is hozzáadódik. Ha az övé nagyobb, akkor pec, csak a fülét találtad el, és a mesélő kitalálja hogyan reagál erre a sárkány. Mondjuk sirva fakad és elfut.. vagy éppen feldühödik és tüzet fúj. A mesélőn mullik. Ha nagyobb az értéked, akkor is a mesélő folytatja. Eltalálod a szemét, és félig vakon, feldühödve, szétkapja az egész várat a fejetek felől.
Remélem kb érthető a dolog!