-
#225
Az biztos, hogy nehezebb a multiplayernél megoldani a dolgot, de a fő nehézség szerintem nem abban van, hogy hány ember fér az adott adatokhoz, ha arra gondolsz.
Pl egy bolygónak van 1 vagy akár 5-6 vezetője (azért ennyi mert ennyi ember tud jól együttmdolgozni, ha több van akkor már klikesednek, vagy meg kel osztani a munkát). Az amit ők csinálnak az viszonylag könnyen lekordinálható, függetlenül attól, hogy adott időben egyszerre hányan mászkálnak a bolygón a kis magángépükkel. Ezért a másik dolog, amit be kell ilyen progikba építeni az a hierarchizálás, és a szegmentálás. Az utcaseprő nem fog beszélni a világ kormányzóval, hanem csak a saját főnökével, persze lehet, hogy a főfőgóré még is fogadja, de alapból nincs rá ideje.
Ha hierarchizálva van a dolog, akkor procedurálisan fel lehet építeni egy ilyen rendszert, akár egy egész bolygót és csak azokat a részeket eltárolni, amit a valós szereplők változtatnak, pedig lehet, hogy a bolygó csak azért lett létrehozva, hogy te mint utolsó kukás a karrieredet elkezdhesd.
Szerintem ezek nem annyira bonyolult dolgok.
Persze túl lehet bonyolítani is egyrészről, ha úgy gondoljuk, hogy mint a WOW-ot kell felépítenünk, ott amikor pl az aukciós házban összegyűlik néhány ember, akkor gyak megáll a rendszer. Meg pl olyan alapvető hibákat is el lehet követni, hogy túl magas programozási nyelvet választunk. A CIVIV programozási nyelve a Python, az adatbázisok, meg XML-be vannak letárolva. Ez egy hihetetlenül terjengős kódot eredményes, bár roppant flexibilis, hiszen az adatbázisok interaktív szakácskönyvek is lehetnének, csak éppen erre semmi szükség.
Ha a méretet nézzük, akkor egy 1/100 akkora adatbázis/kód bizony könnyen lehet, hogy 100X olyan gyors futást fog eredményezni.
Szal egy flottaparancsnokot szart sem érdekli, hogy mit nyökög Véristván másodpilótta az egyik rombolón, hanem csak a saját szintjével foglalkozik. Ha persze Vérpisti nem csinálja azt amit ő mond akkor pl ki lehet lőni, de nem kell állandó közös csatorna, mint a wow-ban.
