I-Novae Studios               
Blog               
Twitter
  • NEXUS6
    #222
    Amúgy olvasgatom az interjút és látom, hogy szegény feature lista szépen csökkenni fog.

    Már jóformán csak élő játékosok lesznek benne, mint az Eve online-nál.

    Pedig vagy 10 éve, amikor elkezdtünk öcsémékkel egy űrstratégiát tervezgetni, akkor terveink szerint olyan 100-200 KB-ba belefért volna egy komplett bolygó, kb CivIV-komplexitással, vagy inkább még többel. Lett volna 5-6 lehetséges technológiai út, pl csak biológiára, mechnaikus/gőz erőre, vagy épp mágiára épülő technológiai fákkal. Gyakorlatilag a teljes sci-fi univerzumot le lehetne fedni.

    Az egész alapja, hogy nem a bonyolult jelenség szintjén, hanem alacsonyabb szinten, termelés/interakció/fogyasztás szintjén kell lemodellezni a dolgokat. Gyakorlatilag inflációtól kezdve, a túltermelési válságokon keresztül, a környezetszennyezésig mindent lehet reprodukálni.
    Mellesleg olyanok is bejáccottak volna, mint a társadalom korfája, a lényekre jellemző speciális tulajdonság, intelligencia, szociális affinitás, agresszió stb. Szal elhetett volna szembesülni az öregedő társadalom/túlfejlett fogyasztás/kevés termelés okozta válsággal, lásd jelenleg a nyugati államok.

    Persze egy ilyen online játékban nincs idő 100 évet várni, amíg egy bolygón a kolónia megfelelően elszaporodik. De lehetne betelepíteni a polgárokat, klóngyárat építeni, vagy mindent automatizálni.
    Nem kell minden egyes ember mögött élő szereplőnek lenni, de lehetőség van arra, főleg hogy az egész játék procedurálisan legenerált dolgokra épül, hogy egy adott helyre becsatlakozva, adott bolygón utolsó senkiként indulva, kormányzóságig vinni a karriert, meg ilyenek.

    Kár lenne, ha a szépen fejlett grafika mögött nem lenne egy hasonlóan komplex játékmenet.