egy autó ami segédmotornak van titulálva
  • Terno
    #18
    Sziasztok! Ahogy azt mondtam, mi használunk egy ilyet. Egy pár gondolattal jellemezném ezeket a "kisautókat". Sokan nincsenek tisztában ezeknek a funkciójával, és ez miatt érthető módon azt várják eltőle, hogy személyautó paraméterekkel rendelkezzen. Aztán mikor szembesülnek a paramétereikkel az nagy - nagy pofáraesés. Ugyanis ez nem autó, hanem segédmotor kerékpár, és még ha ez nem is ilyen egyértelmű van aki ezt akár, a bíróság előtt is érvényesíti. Szóval ha ez segédmotor kerékpár, akkor a végsebessége elvileg 45km/h, a mienk 65, egyszeméllyel majdnem hetvenet megy, és mindehhez megeszik 2,8-3,3 liter gázolajat, attól függően hogy én menyit ülök bele. Széthalytani szinte nem lehet őket (amíg nincs tuningolva), mert a motorjuk eléggé le van folytva. A kihajtása úgy működik mint egy robogóé, tehát induláskor egy kicsit jobban megugrik, aztán szépen gyorsul. vezsenyezni nem lehet vele, de abból még sosem volt semmien kellemetlenségünk a városban, hogy nem egy 80-100 lovas motor van benne. Apropó az érdekessége, hogy diessel motor van bemme, és ráadásul olyan amit agregátorokhoz, szivattyúkhoz ,kistraktorokhoz stb használnak. Előnye, hogy ez a nagyon nyomatékos motor egy fokozatmentes váltóval párosítva, elég jól viszi azt a 350 kg-os kasznit. Szóval diesel, tehát indulás előtt izzítás és góóó. Ráadásul orrmotor elsőkerékhajtéssal, és a hátulja meg egész könnyű. Ahol télen a tranzitommal meg se próbáltam áttörni, ott ezzel hólánc nélkül simán "hasítottam", soha el nem akadtam. Ja, és öt perc után elég jól FŰT. Menet közben a könnyű kaszni miatt egy kicsit pattog, de meg lehet szokni. Drága hifit nem érdemes bele venni, mert menet közben elég hangos belülről. És ha meg kell állni,... kétkörös fékrendszer, előll tárcsa hátul dobfék rásegítés nélkül. Szinte mint az autóknál, és a rásegítés hiány sem probléma. Elég komoly fékhatást tud produkálni.

    Összefoglalva, egy középkategóriás 7-8 éves autóhoz képest is bizony komoly kompromisszumokat kell kötni. (de ez nem autó)viszont összel egy simsonn vagy bárnilyen robogóról beülni egy ilyenbe az már egészen más. Mi csak városon belül használjuk pl bevásárolni (egy megrakott bevásárlókosárnyi cucc belefér a csomagtartóba)agyereket a feleségem ezzel hordja a bölcsibe és sorolhatnám. Fizetünk utána évi 2850 Ft biztosítást, megy 100 km-enként 3 liter gázolaj árát. Tud valaki olyan járművet aminek ennél olcsóbb a fentartása és ha nem is autó, de egy kicsit mégis az. A feleségem imádja. Ahol nem tud hosszában parkolni, oda beáll keresztbe, és úgy sem lóg ki nagyon.

    Hogy ki nyerne egy gyorsulásnál?... Egy jó trabit azért nem verne meg, de a milyenkel már kispolszkit 50ig nem egyszer aláztam meg.
    Van még kérdés, ahogy időmm engedei szivesen válaszolok.