#131
Azért kicsit több géük volt mint 3db MIG...
Csak Iárnba vagy 110 gép repült át. Ezek között voltak SU-25, MIG-29 és Mirage gépek is.(asszem még SZ-24-es is) Ezek a '80-as évek végén elég korszerűek voltak, csak hát az koalíciós légierő harcirepülőgépekben vagy 5-6-szoros számbeli fölényben volt. Tehát nem csak a techinka, hanem a szémbeli fölény is számított elég keményen, a kiképzésről nem is beszélve meg a repült órákról. Hadd ne ecseteljem az orosz kiképzési mintát...
(Számos háborúban bebizonyosodott, hogy nem az arab pilótákkal van a baj, hanem a szar szovjet képzési rendszerrel. Érdekes módon a kuvaitiak és szaúdiak kiválóan repültek.)
Az, hogy egy kínai háborúban potyognának az F-16 és F-18 gépek erős kétkedéssel fogadom. A kínai légierő a J-11-es licensz SZU-27-esek kivételével, amiből talán ha van 200db nem rendelkezeik korszerű típussal. Egy J-5 vagy J-6 vagy J-7 -es gép gyakorlatilag semmiféle fenyegetést nem tud jelenteni a nyugati gépekre. Esélyük sincs közelkerülni hozzájuk ha a ellen pilótája nem hagyja. Olyan sortüzeket andának le az USA gépei AMRAAM-okkal, hogy ehaj. Ezelől nincs nagyon menekvés az fenti gépekkel.
Komoly fenyegetés úgy lehetséges, hogy az elavult gépek csordái között elrejtik a korszerű J-11-esket, hogy közelkerülhessenek, de a fejlett IR kamerák radartechnika miatt lehet, hogy még ez
sem jön be...
A kínai gépek nagy része még éjszaka sem tud operálni és csak jó látási viszonyok mellett képes repülni. USA-é az éjszakai ébolt. Elég nagy előny. Kínának tudtommal még AWACS gépe sincs és a hordozókkal se tudnának mit kezdeni több száz km-re a kínai tengerparttól.
Azt, hogy meg USA nincs szárazföldi hadművletben azon meg röhögnöm kell. '91-ben is több száz harkocsit lőttek ki szárazföldi összecsapásban. Vesztettek ők is páncélost, de az M-1 képességeit demonstrálta, hogy volt olyan aminek 2 találat után sem esett semmi komly baja.