The Hobbit
  • gulyasandras
    #660
    Hümm, hümmm, hümmmm


    Már az első rész is hatalmas csalódás volt, a gyerekek kedvéért mégis elmentünk a második részre. Ekkora tömeget régen láttam ebben az évben.

    Kár volt. (A kicsiknek és a nyugdíjasoknak tetszett.) Összességében talán 20-25 perc tetszett. Tornatore filmjeivel vagyok így, egyre többet kellene kivágni az ő munkáiból is. (CP: tökéletes, Baaria: negyven perc helyett 160.)

    Sohasem hittem volna: Michael Bay a Pain & Gain elejével és végével messze lekörözte, leiskolázta Jacksont. (A film többi része rendkívül halvány lett, de ez már más kérdés. A műfaj most nem számít.) Verbinski legutóbbi filmjében összekapta magát, de Jackson csak csúszik lefelé... Fenekestől felforgatta az eredeti terveit a reakciók alapján, de a végeredmény még rosszabb lett.

    Zene: borzalmas
    CGI: fantasztikustól a borzalmasig
    forgatókönyv: borzalmas
    színészek: keveset követelt tőlük PJ (Freeman továbbra is nagyon gyenge; karrierjének csúcspontja a Love Actaully volt, másra nem is jó)
    operatőri munka: szánalmas
    díszlet, jelmez: csodástól a klisék kliséjéig

    Ami talán a legrosszabb: már nem is haragszom PJ-re. Közömbössé váltam. Bizonyos filmjeit nagyon szeretem (Bad Taste, Braindead, King Kong ext., TLB), az első trilógiával pedig véghezvitt egy ténylegesen lehetetlen küldetést.

    Az én 21. századi (varázslatos) trilógiám: FOTR, Harry Potter and the PoA, Stardust.

    Stardust. Vaughn kellett volna a rendezői székbe. (GDT a PR alapján egy teljesen nézhetetlen filmet csinált volna. PJ verziója még nézhető, igaz, nekem egy alkalom is sok volt.)

    Boyens tényleg tönkretette PJ karrierjét. Egyébként érdekes lett volna látni, hogy Fran korábbi élettársa (Stephen Sinclair) milyen forgatókönyvet tett volna le az asztalra. Az ő szerepét teljesen minimalizálták, „elegánsan” megszabadultak tőle, pedig a FOTR talán leginkább az ő döntései miatt lett a legjobb a trilógiából. (Mellékesen jegyzem meg, hogy idén kb. hatszor néztem meg. Sean Bean halála mindig megráz stb.) Szokás persze azt mondani, hogy nagyon szigorú szabályok vonatkoznak a forgatókönyvírók feltüntetésére, de annyian szegték már ezeket a szabályokat (Spielber, Murphy stb.), annyi szkriptdoktor működik közre, hogy ember legyen a talpán, aki megfejti, hogy kié is a forgatókönyv.

    Röviden: próbálom elfelejteni.