Black Mesa: Source
  • Dodo55
    #1321
    Én valahogy mindig is úgy voltam vele, hogy egy játéknál nem hátrány ha látszik a grafikáján, hogy játék, mert jobban visszaadja a feelinget.

    Tudományos kutatások is bebizonyították, hogy a fotorealisztikushoz nagyon közel álló mesterséges vizuális megjelenés idegesíti az agyat, zavart kelt benne.

    A Source Engine-el egyébként nagyon jól eltaláltak egy egyensúlyt ilyen téren számomra, a HL2 már az eredeti, OB Engine előtti verziójával is sokkal realisztikusabb hatást ad számomra, mint sok mai játék. A titka szerintem az, hogy a vizuális effektek nem haladják meg azt a tűréshatárt, ami ezt a "na most ez a valóság vagy várjunk mégsem" zavart keltik az agyban (mert közelről feltűnően csúnyák a textúrák, nincs túl sok dinamikus fényhatás), viszont a képi világ, főleg az építészeti stílus miatt rendkívül ismerős dolgokat idéz fel egy magyar ember szemében, így a realizmust egy más szinten váltja ki, kissé megkerülve a közvetlen részletes vizuális feldolgozást, sok ismert részletet az emlékfeldolgozás irányába továbbítva.