#36
Ezért írtam az űrsiklós példát. Merthogy annak ugye szárnyai is vannak, ami nagyon sokat bonyolít a helyezeten, és nincsenek használható hajtóművei, szóval nemnagyon lehet korrigálni. Számít hogy mennyire van bedöntve oldalra, föl, vagy le, milyen magasságon van, mekkora a sebessége, stb. Ehhez képest semmiség egy célkövető rakéta irányítása. És a valóságban is ismerek a célpont koordinátái, hiszen vakon nem lehet rávezetni, ezért van a rakétákon radar, hőérzékelő. Ezzel érzékeli a távolságot, hozzá képest merre van, és hogy merre mozog. Egy szimulátorban sincs több paraméter. Ráadásul ezt a célkövetést már a vietnámi háborúban is megoldották, és hát az akkori viszonyoknál nem lehetett egy bonyolult elektronika amit belezsúfoltak :), azóta persze fejlődtek az irányítórendszerek, de már jó ideje megállt ez a fejlődés, mert a pontosságot már a rakéta manőverezőképessége, érzékelő látószöge korlátolja, nem az irányítórendszer. Egy mozgó célpontra lőtt rakéta már egy 20 évvel ezelőtti rakétának se jelentett gondot. Egy célkövető rakéta kikerülése hirtelen manőverrel(vagy csalival) szokás, amikor már lehetőleg közel van a rakéta, mert ilyenkor kikerülhet a rakéta érzékelőinek a látószögéből, és akkor annyi, vagy bennemarad a látószögében, de nem tudja követni a manővert, és ezért kerül ki a látószögből. Ezeket meg akármilyen irányítórendszer sem küszöböli ki. Szóval egy rakéta irányítása nem igényel nagy számítási teljesítményt, szóval ez a ps2 rakétairányítós dolog csak marketingszöveg.