• donpedro
    #368
    Én is leszedtem, és gyorsan átfutottam a fórumot, így néhány kiigazítást írnék, bár tutira nem fog minden eszembe jutni. Tehát:

    Dexantreal: Az Emlékezz a Titánokra egy nagyszerű film, de az ott szereplő Titánoknak nincs közük az NFL csapathoz, a film egy gimnáziumi (high school) csapat igaz története, és bár a High School foci is nagyon népszerű az USA-ban, azért nagyon messze van az NFL-től. (Ez persze nem zárja ki, hogy a kedvenceid legyenek, én is nagyrészt az Ace Ventura film miatt kezdtem el a Delfineknek drukkolni.)

    Valaki kérdezte, hogy Superstar módban be lehet-e állítani, hogy ne a gép irányítson mindent, hanem ugyanúgy lehessen játszani, mint franchise módban. Nos, a válasz az, hogy lehet állítani, meccs közben esc a menübe, és ott a save illetve a quit gombok környékén van egy új gomb, amire vagy az van írva, hogy CPU, vagy az, hogy User. Előbbire kapcsolva a gép játszik mindent, csak magadat irányíthatod, utóbbi esetben mindent te csinálhatsz.

    Ami az előrepasszolást illeti, nem az a lényeg, hogy hányszor lehet előre passzolni, hanem, hogy honnan. Ahonnan elindul az akció a snap-pel (tehát ahonnan felveszi a center a földről a labdát) azt hívják Line of scrimmage-nek (kb. kiindulási vonalnak felel meg, egyébként LOS-nak szokták rövidítíteni). A LOS mögül bárki passzolhat, akár a falemberek is, de amint a labda túljutott ezen a vonalon, akkor már több passzlehetőség nincs.

    A játék nehézségi foka alapból szerintem is nagyon rosszul van belőve, elkezdtem egy meccset pro-n, de az első negyed után 28-0-ra vezettem, ezért gyorsan kiléptem és átraktam All-pro-ra, itt már egész élvezetes volt, 14 pontot sikerült szerezni egy félidő alatt, és viszonylag reális statisztikákat produkáltunk, bár első próbálkozásra talán egy picit túl jól játszottunk, szóval lehet, hogy All-Madden lesz belőle. Sajnos a korábbi években az All-Madden azzal vált hírhedtté, hogy ezen a fokozaton rögtön belépett a "csalás script", és röhejes dolgokat kezdett produkálni az AI, csak hogy nehezítse a játékmenetet. Tartok tőle, hogy ez most sem lesz másképp.

    Nem tetszett, hogy Superstar módban továbbra is fixen a 3. kör környékén draftolnak, függetlenül az értékeidtől (az én QB-m értékei majdnem pont ugyanolyanok mint Leinart-é vagy Young-é, ehhez képest ők top 10-esek, engem meg a 3. körben visznek el...)

    Az viszont szerintem remek újítás, hogy új kameranézet van superstar módban. Én ugye QB vagyok, és ha bemegyek a pályára, akkor nagyjából azt látom, amit egy QB láthat. Bizonyos szempontból nehezebb, mert sokszor blokkolják a kilátást (ahogy a valóságban is), de valahogy mégis könnyebben átlátom a pályát, jobban érzem a rush-t (a védők rohamát, hogy földre döntsenek), és hogy éppen merre kell hajítani a szert. Szóval nekem ez nagyon bejött.

    Azt ellenben nem tudom elhinni, hogy az EA-nél nem tűnt fel senkinek, hogy mennyire átláthatatlan az a kameranézet, amikor csak a gép játszik önamga ellen - tehát amikor superstar módban épp nem vagyok a pályán. Egyszerűen semmit nem lehet látni, túl lapos a nézet, és nem elég távoli, nem értem miért nem lehet itt nézetet váltani.

    Huh, most látom, hogy jó sokat írtam, úgyhogy egyelőre jobb ha be is fejezem. :)