• sajoati
    #45
    nekem pl. a Fűrész leginkább a megmosolyogtató kategória volt, Danny Glover szerencsétlenkedése szerintem egy szilveszteri kabaréba is bekerülhetne. :)

    egyébként ahhoz, hogy eldöntsük egy filmről, jó-e, definiálni kell, a jóság fogalmát.
    persze a definíció közmegállapodáson kell, hogy nyugodjon, egyébként semmi értelme az egésznek. és ha esetleg a mi véleményünk nem a "jóságról" nem egyezik e definícióval, akkor az is elképzelhető, hogy egy jó film nekünk nem tetszik.

    tekintve, hogy a különböző műveszeti ágakban (mint pl. filmművészet) a definíció nem annyira közmegállapodáson, mintsem a szakma véleményén nyugszik, ezért lehet az, hogy a filmművészetileg jó anyagok a szakmát nem művelők, nem ismerők, vagy szimplán a szakmai "vélemény-átlag"-tól jelentősen eltérő emberek körében esetleg a nézhetetlen kategóriába tartoznak.

    (bár hozzátehetnénk, hogy általában magára valamit adó szakember nem tekinti saját véleményét etalonnak ilyetén kérdésekben, illetve a "vélemény-átlag" létjogosultságát is erőteljesen megkérdőjelezheti.)