• szivar
    #90
    Ha már a dohányos a paraszt állandóan, akkor mi a véleményed arról, ha valaki pöfékel az adott buszmegállóban a dohányzásra kijelölt helyen, és egy csaj melléáll (természetesen szélirányba helyezkedvén), és nekiáll háborogni, hogy 'miért nem megy arréb ha dohányozni akar'? Pedig ő arrébmehet, a dohányos meg nem (elméletileg), mert akkor megszegné a 'társadalom' álltal létrehozott szabályokat.

    A kocsik szennyezőanyag kibocsátásáról meg annyit, ha a sok tudatlan parasztja nem kocsival menne még sz@rni is, akkor egy kicsit mérséklődne a légszennyezés mértéke is. De mivel kényelmesebb a kocsiban ücsörögni a dugó közepén pár órahosszát, ezért nem fog senki sem várakozni 10-20 percet a buszra (villamosra, trolira, metróra, stb). Sok olyan ember van, aki 100m-ert(!) nem képes gyalogolni, inkább kiáll a kocsival és megy vele egyet. Persze erről nem ő tehet, mert ő nem dohányzik. És azért össze lehet vetni a kipuffogógázok összetételét/mennyiségét a dohányfüst összetételével/mennyiségével. Ja, hogy ez nem az egyén hibája, csak nincs más lehetősége? Persze, rá vannak kényszerítve szegények...

    És ha már áruszállításnál tartunk, mennyivel olcsóbb egy kamionnal keresztülfurikázni az országon, mint modjuk hajóval vagy vasúttal szállítattni a rakományt? Pláne ahol az úthálózat (lsd.: vasúti sínek és hajókikötő) már eleve adott. De akik a kamionosokra számítanak, azok sem parasztok, mert nem tudni hogy dohányoznak-e...