Kelet - Indiai Társaság
  • BBlackbeard
    #23
    Találtam egy érdekes interjút a vezető designerrel, Kim Soares-el, a Pirate Ahoy! hasábjain:

    Bevezetés


    PA!: Kérlek mutatkozz be!
    Kim: Én vagy a fő designer és a projektvezető az East India Company-nál.

    Fejlesztői és játék háttér


    PA!: Az Encore, egy viszonylag újonnan alakult gárda. Tudnál mesélni nekünk a hátteréről, illetve az eddigi fejlesztéseiről?
    Kim: Persze. Az Encora egy frissen alapított leányvállalata a finn illetőségű Nitro Fx vállalat-nak. A Nitro már több mint 6 éve dolgozik, és Finnország legjobb programozói, grafikusai nálunk vannak. Amikor elkezdtünk gondolkodni, hogy milyen módon tudnánk a termékvonalat bővíteni, nem tartott sok ideig meghozni a döntésünket: a játékpiacból kell kihasítani egy szeletet. Személy szerint, 10 évig dolgoztam a gamer sajtóban, szóval eléggé örültem :)

    PA!: Az East India Company fejlesztésének bejelentésén, meglepődtünk, a képeken úgy látszott, mintha, a fejlesztés végső stádiumában járnátok. Mikor kezdétek el a játék fejlesztését, illetve miért egy kalózos játékba kezdtetek bele?
    Kim: Durván számolva, körülbelül egy éve kezdtük el a projektet. Elég sokáig csak tervezgettünk, az elméleti részen dolgoztunk. Nagyjából fél éve dolgozunk konkrétan a játékon.

    Nagyon sok "kalózos" játék van a piacon, de a legtöbbjük csak egymás másolása. Egy 18. században, tengeren játszódó, de nem feltétlenül kalózokon alapuló játékot szeretnénk létrehozni.

    PA!: A játék grafikája nagyon szép. Saját engine-t dolgoztatok ki, vagy már egy méglévővel dolgoztok?
    Kim: Egy másik finn fejlesztő, a Frozenbyte motorját vettük meg, habár a 90%-t mára már teljesen átalakítottuk.

    PA!: Tételezzük fel, hogy holnap találtok egy kiadót. Akkor is csak 2008 végén adnátok ki? Ha igen, akkor ez az ötletek hiánya miatt van, vagy azért mert a képek kicsit becsapósak, nem tükrözik a játék fejlesztésének valódi állapotát?
    Kim: Hah, a képek eredetiek, nem érezzük szükségességét hamis képek kiadását. Úgy gondolom ez igazán ostobaság lenne tőlünk. A rossz oldala az, hogy a sajtó és a közösség, máris kételkedik abban, hogy ezek a képek igaziak lennének, ahogy a kérdésed is mutatja.

    A határidő legfőképpen azért 2008 vége, mert mi nem csak tengeri csatákat, hanem FPS módban játszható közelharcot is akarunk biztosítani. És persze, a határidő mindig rugalmas. Például a mostani fejlesztőcsapatunk nem túl nagy, ami kihat a megjelenési időpontra is. Ezenkívül nem nagyon szeretünk időpontokat mondani, inkább mondunk 2008-at, és előbb kihozni a játékot, mint 2006-ot, és késni egy évet.

    A jellemzők


    PA!: Egy rajongói oldalon általában az első kérdés az szokott lenni: lehet majd moddingolni? A játékosok elkészíhtetik majd a saját zászlójukat, designjukat, játékstílusukat, esetleg változtassanak a játékon? Ha igen, akkor milyen eszközöket terveztek a játékosok számára bocsátani? Számíthatunk egy olyanra, mint például a Morrowind grafikai felülettel ellátott programjára, vagy inkább egy P(irates)O(f)T(he)C(aribian) szerű scripthalmaz, ahol értékeket változtathatunk?
    Kim: Ez még nem döntöttük el. A kisebb dolgokat elég könnyű változtatni, tehát a játékosok majd megtervezhetik a saját zászlójukat, emblémájukat, satöbbi. A többiről még túl korai volna beszélni.

    PA!: És tervbe van véve a multiplayer? Ha igen, akkor milyen játékmódokat, co-op módokat, képzeltek el?
    Kim: Még ezt sem tisztáztuk. Egyébként ez a kérdést mindig megérdezik tőlünk, és most is. Az 1vs1 harcok könnyen átültethetőek lennének multiplayerben, de ha esetleg mégse többjátékos mód, akkor sem hiszem hogy ez a kárára válna a játéknak. Vegyük például az Obliviont: Szerintem ez egy nagyszerű játék, amely sokakat emlékeztett arra, hogy multiplayer nélkül is lehet egy játék igazán jó!

    PA!: Néhány kezdeti képen látszik, hogy rengeteg ember, a hajó különböző szintjein teszi a dolgát. Ez egy fajtája lesz a stratégia/erőforrás managelésének? Azonkívűl a honlapotokon megemlítettétek, hogy a játékos különféle küldetéseket, kaphat. Itt van egy mondat amit nem értek:"Pirates! player missions were more alike to a platformer more than a part of a full blown RPG, is EIC more of a hybrid or does it lean one way more than the other?"
    Kim: Minden hajónak meglesz a maga egyedisége. Hívhatod egy interaktív leltár-nak, character adatlap-nak, áru managment-nek, legénység kezelésnek, vagy akárminek, de ez mind egyben.

    13 különleges karakter lesz, amik majd a hajó képességeit, adatait módosíthatják. Vegyük például a Haditengerészet puskásait, amik a legénységet tartják kordában. De akár lázadók megkorbácsolójának is hívhatjuk. Az ilyen katonák felbecsülhetetlen szolgálatot tesznek, csáklyázás közben, amikor egy ellenséges tisztet leszednek. Egy másik szereplő a hajóorvos, aki a sebeket gyógyítja a harc után, és távol tartja a ferőző betegségeket.

    A játékosok dönthetik el milyen karaktert választanak: kereskedőt, katonát vagy kalózt. Néhány küldetést csak bizonyos karaktereknek szól. Mi több RPG elemet akarunk az ilyenfajta játékokba! Házon belül az Oblivion tengeri megfelelőjének nevezzük, ami jól mutaja, hogy milyen irányba szeretnénk fejleszteni.

    PA!: India hatalmas, és a játék a nagy részét játszhatóva teszi. Különböző helyekre, különböző hajóhad, illetve harcmodor ajánlott?
    Kim: 40 különböző városban lehet majd betérni, Calcuttától, Afrikai felvakon keresztül Londonig. Néhány helyszín kapcsolódik küldetésekhez, és lesznek a térképen nem látható, rejtett települések is. Kereskedj kikötőtől kikötőre járva.

    PA!: Ebben a korban sok undorítő dolog történt, mint például az ópium és rabszolga kereskedelem. Ezeket is ki lehet majd próbálni, vagy inkább kihagyjátok? Ha az utóbbi, akkor majd meg lehet modolni?
    Kim: Az ópium kereskedelmet egészen biztosan nem illesztjük be. A rabszolgakereskedelmet, mint a történelem egyik eseményét ábrázolni fogjuk, de nem lesz aktív része a játéknak, szóval a játékos nem lehet majd rabszolgakereskedő. Mindig esetben ez egy gonosz dolognak számít, és így lesznek olyan küldetések is, hogy ostromolj meg egy rabszolga kereskedő várost...

    PA!: Azzal, hogy ilyen sok nemzetet játszhatóvá tettetek, lesz-e egy politikai része a játéknak, már csak azért is, hogy a harcos eszébe tartsuk: egy kormányzóért vagy egy Moghul vezetőért harcol?
    Kim: Igen. A 18. század közepén járunk, szóval Anglia, Franciaország, Hollandia, többé-kevésbé hadban áll egymással, a történelem be fogja folyásolni a világ alakulását.

    PA!: Már említetted, hogy nem lesz táncikálás, így a keménymagot célozzátok meg. Nem lesz ez hatással az eladásokra? :)
    Kim: Lehetséges, hogy lesz tánc, de ez csak a kötél végén, enny. :-) Egy sokkal inkább barátságtalanabb, vadabb, brutálisabb ábrázolását akarjuk megalkotni a kornak. A 18. század a kalandokról szólt, de nem a parkban sétálásról. Az emberek élete egy penny-t ért, és a matrózok élete a legjobb esetben is kínszenvedés volt.

    Tudatosan megpróbáljuk elkülöníteni az EIC-et a romantikus, és vicces tengerész-játékoktól. Például a kalózok nem falábú öregek voltak, vállukon egy papagájjal ami vicceket mesél. Kegyetlen, gyilkolosok voltak, akikben nem volt egy csepp jóindulat sem. Így akarjuk lefesteni őket. Ez egy vérrel, halállal, kínnal, dühöngéssel, hatalmas csatákkal telített játék lesz!

    Köszönöm szépen Kim, és mivel a megjelenés még igen, igen messze van, ezért nincs is több kérdésem. There's lots of time for more Q&A's (plotline, advances, base building, …)Még lesz idő az olyan dolgokról beszélni mint a kihívások, a bázisok, épületek, stb.
    -----------------
    Az esetleges fordítási, helyesírási hibákért elnézést kérek. Az eredeti anyag itt találálható: Interjú
    Ha találtok hibát kérem jelezzétek!