• Morden23
    #25
    1. Igen komoly tanulmány szól a mellett, hogy a számítógépjátékokban megjelenített erőszak NEM ALAKÍTJA KI az offenzív/agresszív viselkedést, hanem a már meglévőnek lehet csupán katalizátora. Magyarán, aki hülye, hülyébb lesz, aki meg nem, annak semmi baja nem lesz.
    2. Nem az FPS-ek tesznek agresszívvá, hanem a túlzott játékfüggés miatt kialakuló szociális elidegenedés. Egy suliba járó kiskölyök, aki minden délutánját (tehát szabadidejét) játékkal tölti, az előbb/utóbb megszokja a game-karakterek által leadott "szociális viselkedést". Amikor más emberekkel kerül interakcióba (pl. jól megverik a suliban), akkor ebből a "háttértudásból" fog meríteni. Tehát első gondolata az lesz. hogy "le kéne lőni ezt a faszt, mint múltkor azt a cétét a CSÉben".

    A Tinman által felvázolt szitu egyfajta "morális stresszhelyzet". Ha belegondolsz, minden lehetőség nyitva áll előtted. Persze az életben nem lenne pisztolyod, amivel lelőheted a kutyát? Kipróbálod, lelövöd? Ettől még nem vagy elmebeteg. Ha ezek után elmész, és szerzel egy stukkert, akkkor már igen.
    A "mi a valóság" mizériának ehhez (jó esetben) semmi köze. Egy normális ember számára fel sem merül, hogy a "virtuális" világot párhuzamba hozza a valós élettel.
    És bármilyen meglepő, igaza van Sekler-nek. Komoly pszichológiai háttere van annak, hogy miért szereti az ember az erőszakot (hasonló, mint amiért a rettegést is komálja: ott a racionális/irracionális félelmeken van a hangsúly, itt meg az élet felett gyakorolt totális hatalmon).

    Indigo: Így van, és ezt kéne végre mindenkinek megértenie. Nem csak az a szülő felelőssége, hogy a kölyke mivel játszik, hanem hogy mennyit, miért, minek a rovására ect.