• Thrawn
    #94
    Azért ne feledjük, volt százegynéhány sikeres indítás, minden különösebb felhajtás nélkül. A rendszer semmivel sem megbízhatatlanabb, mint 20 évvel ezelőtt. A két katasztrófa is elkerülhető lett volna, mindkettő emberi mulasztás miatt kövtkezett be. A Challenger katasztrófa előtt is felhívták a figyelmet a mérnökök több ízben is az O-gyűrűkben rejlő hibalehetőségre, a nagy bürokratikus vízfej fütyült rá. A Columbia startja után pedig elakadtak a bürokráciában a lehulló szigetelésdarab okozta veszélyre figyelmeztető levelek. A Challenger katasztrófa teljes egészében elkerülhető lett volna, a Columbiánál pedig - bár nem kis kozkázattal - a legénységet meg lehetett volna menteni.
    Ezek az eszközök semmivel sem elavultabbak, mint amikor elkezdték használni. Csak most nagy a felhajtás, ahogy a cikk fogalmaz, a para.