• CS@
    #127
    OFF(bocsy ezután befejeztem)
    No igen nézőpont kérdése az egész, bár nem kedvelem két olyan játék összehasonlítását aminek szerintem nem sok köze van egymáshoz(ezért volt a szándékos Mario párhuzam) most kicsit belemegyek:
    Azt ne felejtsük el, hogy az általad említett dolgok inkább FPS stílusúak, míg az Oblinak a megjelenítése FPS jellegű és ezzel ki is merült a közös jellemző. Bár az elsődleges lassulási tényező egy játéknál valóban a grafika, de azért vannak egyéb szempontok is. A FarCryban az Oblihoz képest zsebkendőnyi területeket kell kezelni, ami gyakorlatilag végig egy sémára a trópusi területre épül(külső területekre gondolok), ugyanezt az Obliban lényegesen több tereptárgyból kell felépíteni, mert a földrésznek/városoknak megfelelően változó növényvilág, időjárásSTB található. Bár elég régen játszottam a FarCry –al, de úgy emlékszem, hogy az ember/emberszerűképzödmények száma kb20-30 típusban ki is merül, míg az Obliban csak az NPCk száma ennél jelentősen több(KB100szorosa), akik mind egyedi karakterek, élik az életüket és nem csupán annyi a feladatuk, hogy téged levadásszanak. És akkor még nem beszéltünk a fegyverekről, páncélokról, ruhákról, használhatatlan dísztárgyakról, szintlépésről és rengeteg egyéb „apróságról”, pedig ezek is hatással vannak egy játék sebességére, hiszen egész más dolog belépni a FarCry –ban egy 20 objektumot tartalmazó faházba, mint az Obliban egy 500-1000 tárgyat tartalmazó lakásba.

    Félreértés elkerülése végett megjegyezném, hogy a FarCryt mint játékot bár egyáltalán nem szeretem(mint általában az FPSeket), de az optimalizáltsága, az számomra is etalonnak számít, azt a játékot csodálatos látvány és sebesség mellett tudtam játszani egy ócska FX5600XTn. Sőt mittöbb végig is játszottam, úgy hogy egy percig sem élveztem a játékélményt, csak gyönyörködtem a látványban.