Oldalnézetes játékok készítése egyszerűen
  • alert
    #67
    Személy szerint tényleg azt ajánlom, hogy kezd Turbo Pascal-al. Rengeteg infó van hozzá és viszonylag egyszerű nyelv. Szintén rengeteg magyar nyelvű könyvet lehet hozzá kapni, amik igen jól magyaráznak. Van kezdő szinten és haladó szinten is. Mondom, ha sokat foglalkozol vele és van hozzá érzéked, akkor 1-2 hónap alatt elég szépen meg lehet tanulni. Ezután belevetheted magad a komolyabb dolgokba, mint pl 3D a pascalban. Ehhez a prog.hu-n rengeteg leírás van, komplett példaprogramokkal, forráskóddal stb. Pl kocka forgatása a térben, DOOM vagy Wolfenstein3D szintű mászkálós 3D-s FPS világ készítése, mozgás, ütközések, textúrázás, stb. Persze külföldi fórumokon, portálokon még ezer és ezer leírás és példa van hozzá. Ezt még azért célszerű Pascal-ban megérteni, mert nem mondom, hogy könnyű, de viszonylag egyszerű és mivel a 3D egész algoritmusát neked kell megírni és megérteni a néha elég bonyolult képleteket, így később már bőven van mire építeni. Ezután a Visual Basic, Delphi, C, nyelvek elsajátítása jóval könnyebb, majd jöhet DirectX és OpenGL. Így már lesz fogalmad arról, hogy hogyan működik a 3D, hogyan működik egy program és bele tudsz csapni a lecsóba. Szóval ha ez az alap megvan (pl: Pascal > 3D > Komolyabb nyelv > később ehhez a nyelvhez opengl vagy directx), akkor már csak a kreativitás és a ráfordított idő szab határt...