Oldalnézetes játékok készítése egyszerűen
-
Dodo55 #53 Ha valaki egyből játékokat akar csinálni, akkor a Dark Basic-et ajánlom. A nyelve nagyon egyszerű, és nagyon hamar el lehet vele addig jutni, hogy játékot tudsz csinálni. Ez a c(++)-ről és a pascalról nem mondható el, mert azokban először meg tanulni az alap grafikai dologokat, pascalban nem lehet 3d-t csinálni, c(++)-ben meg elég nehéz 3d-t írni, ha nem ismered eléggé, és nincs elég gyakorlatod. Meg elég nagy matematikai tudás kell c(++)-ben való 3d programozáshoz. Igaz léteznek kész 3d enginek c++ alá, de azoknak a használatát is meg kell tanulni külön. Dark Basicben viszont nagyon egyszerűen lehet 3d-ben programozni, és a könnyűségével ellentétben elég nagy tudású a Dark Basic. A Dark Basic Pronak DX 9.0c alapú 3d engineje van, tehát elég szép dologkat lehet vele csinálni. Pár szó a Dark Basic Pro tudásáról:
-Egyszerű nyelv
-Sprite kezelés
-DX 9.0c-s 3d motor
-Shaderek használatának lehetősége
-X és 3DS modellek támogatása
-BSP pályák kezelése
-FTP parancsok
-Memblockok használatának lehetősége
-Nemsokára kijön hozzá egy Dark Physics nevű kiegészító, amivel az Ageia Physx fizikai motort lehet Dark Basic Proban használni.
Meg még tud egy csomó más dolgot.
Így néz ki egy olyan progi kódja, ami csinál egy matrixot, és fps-es noclip-es irányítással lehet mászkálni(tulajdonképpen repülni):
make matrix 1,10,10,100,100
do
x=x+mousemovey()
y=y+mousemovex()
rotate camera x,y,0
if inkey$()="w" then move camera 1
if inkey$()="s" then move camera -1
loop