• deathvir
    #113
    "A Windows 95 gyakorlatilag alapjaiban a korábbi MS-DOS rendszer, valamint egy 32-bites memóriakezeléssel és részlegesen preemptív multitaszkra épülő ütemezővel feltuningolt Windows 3.x rendszer nagyon szoros összegyúrásából keletkezett, és lehetővé tett a felhasználók számára, hogy úgy tudják az első lépéseket az új, modern, 32-bites világba megtenni, hogy közben ne kelljen a régebbi platformokra készült alkalmazásaik futtatásáról lemondaniuk."

    -valamint:

    "Process Scheduling and Multitasking

    The Process Scheduler is the component responsible for providing system resources to the applications and other processes you run, and for scheduling processes to allow multiple applications to run concurrently.

    The Process Scheduler also schedules processes in a way that allows multiple applications and other processes to run concurrently. Windows 95 uses two methods for concurrent process scheduling — cooperative multitasking and preemptive multitasking.

    With Windows 3.1, applications ran concurrently through a method known as cooperative multitasking. Using this method, the operating system required an application to check the message queue periodically and to relinquish control of the system to other running applications. Applications that did not check the message queue frequently would effectively "hog" CPU time and prevent the user from switching to another application. For compatibility reasons, Windows 95 cooperatively multitasks Win16-based applications.

    Windows 95 uses preemptive multitasking for Win32-based applications. This means that the operating system takes control away from or gives control to another running task, depending on the needs of the system."

    -ennyit erőől szal preemptív is volt de cooperatívban is tudott működni,habár sztem pont ez okozta az esetleges éhezést a rendszerben v ,h nme csökentette a terhelést ha nagyobb lett az erőforrásigény,ilyenkere gyanakszom..