• BiroAndras
    #507
    "Ejj, ejj, no és mi lesz azokkal a feladatokkal, aminek kell a mat.szám.telj.??? (Amihez egy CPU kevés.)"

    Ezt jelenleg fizikának hívják. De ha lesz más is, arra is jó lesz a GPU. Vagy éppen a második mag.

    "Nincs, amíg elég ez a teljesítmény."

    Miért ne lenne elég? A GPU átveszi a fizikát, a DX10 csökkenti a driver CPU igényét, a második mag kiszolgálja a driver maradék igényét, és végül ott van a második mag fennmaradó része.

    "Csak amikor már ott tartunk, hogy annyi feladatunk van, hogy fullra ellátja a Cellt..."

    Erről beszélek folyamatosan. Ha nem tervezed át a kódot, akkor már egy mai átlag játéknak is kevés. Az általad idézett srác is azt mondja, hogy át kell tervezni mindent, hogy a cell-nek megfeleljen.
    A lényeg még mindíg az, hogy PC-n a GPU egy plusz lehetőség, amit arra használsz, amire való, így nincs vele sok gond, viszont a cell-nél nem válogathatsz, mindent azzal kell megcsinálni, akár jó rá, akár nem.

    "Hibás az egész gondolatmeneted..."

    Inkább csak nem vagy hajlandó elfogadni. Még egyszer leírom a lehető legegyszerűbben. PC-n veszek egy fizikai motrot, ami a GPU-t használja. Zéró munkával készen vagyok. Cell-en is vehetek ugyanígy fizikát, viszont a kód többi részét is cell-re kell megírni.

    "Nyilván, de azért van némi előzetes fogalma, de nem annyira felületes, mint amit itt előadsz, és ami erősen túlzó a negatív irányba."

    Nem túlzok negatív irányba, csak te erőlteted rám ezt. Eredetileg csak annyit mondtam, hogy:
    1. A cell marketingje erősen túlzó.
    2. A gyakorlatban fog kiderülni a valós teljesítmény.
    3. Eltart 1-2 évig, mire rendesen ki tudják használni.
    Tehát összességében nincs akkora előnye, a PC-hez képest, mint ahogy bellították.

    "Többszáz shader-kód van egy-egy mai játékban, és ezek megírása nem kis idő."

    Hát, én nagyjából látom, hogy mi mennyi idő. Az összes programozó összes idejének egyészen kicsi százalékát emészti fel a shader-kód írás.

    "Nos a PS3 és az Xbox360, vagy akár a többmagos procik, fizikát számoló különegységek(et támogató API-k) már egy ideje napirenden vannak"

    Nem fizikáról beszéltem, hanem a többiről.

    "Igen, én is ezt mondom, hogy használható másra is, de nem egyszerű történet. Éppen ezért érdekes, amikor PS3 esetén jössz a nehéz fejlesztéssel, PC esetén meg úgy állítod be, mintha mint megváltás lenne jelen a GPU-s számítási lehetőség. Ez nem elfogultság, ferdítés?"

    Ismétlem: A cell-t kötelező mindenre használni, a GPU pedig egy lehetőség, amit arra használhatsz, amire alkalmas.

    "De akkor honnan szeded majd azt a sokmindenre használható mat.szám. teljesítményt, ami által megfelelhetne a PS3-nak egy PC belátható időn belül...?"

    A cell-en is leginkább fizikára lehetnek jók az SPE-k. Meg egy persze lesz egy csomó feladatuk, amiket PC-n a proci vígan elvégez. Aztán leszenk még olyan feladatok, amik a kevés memóriát ellensúlyozzák (pl. valós idejű tömörítés).
    Egyébként hamarosan sokkal könnyebb lesz programozni a GPU-kat, mert maguk a gyártók is felismerték a lehetőséget, és támogatják. De létezik külön gyorsító kártya fizikára (a köv. generáció biztosan sokkal gyorsabb lesz), és prototípus szintjén AI-ra is. Valamelyik megoldás sikeresnek fog bizonyulni a következő 1-2 év során (szeritnem a GPU-s megoldás).

    "Úgy lehet sok shader egység egy GPU-ban, hogy azok sokkal egyszerűbbek, mint egy proci."

    Igen, de még mindíg nem kell mindent GPU-ra írni. Nem vagy rákényszerítve, mert van egy erős procid mellé. Nemsokára több magos is.

    "Végülis nem is tudom, mit értesz itt új SDK-n."

    Olyan SDK-ról beszélek, ami kifejezetten az általános célú felhasználást támogatja. A lényege, hogy neked csak a tényleges feladatot kell lekódolni, a körítéssel nem kell foglalkoznod.

    "És a többi kódot (FPU-sat is beleértve, tehát alap C-s kód) miért lenne nehezebb? Azt még könnyebb, általában csak egy recompile."

    Egy recompile nem fogja neked SPE-re átrakni, és többszálúsítani a kódot. És az optimalizációt sem tudja egyedül megoldani.

    "Ettől inkább szebb lesz... A vinyóról való real-time betöltés renderelés közben meg nem opció, olyan lassú."

    Nem vinyóról, hanem a System RAM-ból kell töltögetni. De elhet vinyóról is, csak akkor ügyesen kell szervezni, hogy ne akadjon a játék.

    "Ha egy teljes, ráadásul erősen pazarló OS van jelen, ugyancsak erősen pazarló programokkal, akkor kevés."

    Az amit te pazarlásnak hiszel, nagyrészt cache, ami a fájlműveleteket gyorsítja jelentősen. És ha kell felszabadítható.
    Egyébként meg lehet nézni a Task Manager-ben process-enként is a memória ahsználatot. Persze nem a fizikait, hanem a virtuálisat kell nézni, mert az a teljes. Bele lehet férni a 256K-ba, de csak kompromisszumok árán.