dez#499
"A játékok kedvéért az ember most még nem vesz kétmagos procit."
-- Vehetne, van 1-2 játék, ami használja, de a videokártya-driver (legalábbis Nvidia) is profitál belőle. De itt jön az, hogy ha tényleg mindenben csak gyorsulást akar, akkor mélyen a zsebébe kell nyúlnia -> ha lassabbat vesz, sokminden lassabb lesz. Ennek akarsz te ellentmondani?
"Ha más miatt vesz, akkor viszont ha játszani is szeretne, nem a legolcsóbbat veszi, hanem olyat, aminek egy magja is elég jó."
-- Ha nem számít a pénz...
"Akinek nincs pénze, az nem kétmagosat vesz, hacsak nem feltétlen muszály."
-- De hát éppen az említett okokból... Nem érdemes.
"És egyébként egymagosból is az olcsókat szokás venni (3000+,3200+), amiknek a teljesítménye az olcsóbb kétmagosok egy magjáéhoz hasonló."
-- 1. Ez inkább csak itthonra érvényes.
2. Csak nem azt mondod, hogy egy közepes x86 proci is elég egy mai játékra? Akkor egy ilyesmi teljesítményt nyújtó PPE-re miért mondod, hogy játékra nagyon kevés? (Főleg ha bizonyos teljesítményigényes feladatokat átrakunk az SPE-kre.)
"Tehát nem érdekes az ár, mert nem kényszerítjük a játékost vásárlásra, hanem ő maga dönt a saját pénztárcájának és igényeinek megfelelően."
-- Elsősorban a pénztárcája alapján...
"Másfelől, ha játék fejlesztő vagyok, nem kell sietnek a többszálúsítással, mert továbbra is biztosított a ugyanaz a teljesítmény egy szál esetén is, a magok számától függetlenül."
-- Nem csak hogy nem kell sietni, nincs is értelme: lassan terjed a dual-core, mert jóval drágább, főleg a gyorsabbak, holott egymagúban ugyanaz az órajel sokkal olcsóbb.
Ami az előny, az egyben a hátrány is.
"Akartam válaszolni, de ezek szerint elmaradt. A tuningolhatóság érdektelen, mivel a vásárlók elenyésző része tunningol komolyan."
-- A játékosok közül sokan, főleg a hardcore játékosok közül.
"Asszem ideje szólnom, hogy a "Pl." a "Például" szónak a rövidítése."
-- Kezdesz sportszerűtlen lenni.
Ezt írtad: "Én X2 4200+-t vettem, aminek egy magja kb. ugyanolyan erős, mint a manapság szokásos 3200+. Játékoknál nemhogy nem lassabb, de még gyorsabb is, mert a GPU driver kihasználja mindkét magot. Pl. a GTA:San Andreas mindkét magot kb. 75%-ig terheli."
Mondtál egy állítólagos törvényszerűséget, és egy jétékot, mint 1 példa. Mintha a többire is érvényes lenne, csak egyet említettél példának.
"Elképzelhető, hogy csak a driver használ ennyi procit, a renderelés CPU igényének legnagyobb részét a driver teszi ki."
-- Na, látod pl. PS3-on eleve SPE-t (is) használóvá tehetik a drivert, és azzal is sok lekerül a PPE válláról...
"Igen, de az csak az első lépés. Ennyivel a cell teljesítményének csak töredékét fogod kihasználni."
Na ép? Már így is elég jó teljesítményt fog nyújtani. A többi az tartalék későbbbi alkalmazásokra.
"Arról volt szó, hogy a cell teljes kihasználásához kell újraírni mindent."
Olyan jéték, ami teljesen ki tudná használni, még nincs is, így nincs mit teljesen újraírni. Ezek teljesen új, és egyben új típusú játékok lesznek.