• dez
    #499
    "A játékok kedvéért az ember most még nem vesz kétmagos procit."
    -- Vehetne, van 1-2 játék, ami használja, de a videokártya-driver (legalábbis Nvidia) is profitál belőle. De itt jön az, hogy ha tényleg mindenben csak gyorsulást akar, akkor mélyen a zsebébe kell nyúlnia -> ha lassabbat vesz, sokminden lassabb lesz. Ennek akarsz te ellentmondani?

    "Ha más miatt vesz, akkor viszont ha játszani is szeretne, nem a legolcsóbbat veszi, hanem olyat, aminek egy magja is elég jó."
    -- Ha nem számít a pénz...

    "Akinek nincs pénze, az nem kétmagosat vesz, hacsak nem feltétlen muszály."
    -- De hát éppen az említett okokból... Nem érdemes.

    "És egyébként egymagosból is az olcsókat szokás venni (3000+,3200+), amiknek a teljesítménye az olcsóbb kétmagosok egy magjáéhoz hasonló."
    -- 1. Ez inkább csak itthonra érvényes.
    2. Csak nem azt mondod, hogy egy közepes x86 proci is elég egy mai játékra? Akkor egy ilyesmi teljesítményt nyújtó PPE-re miért mondod, hogy játékra nagyon kevés? (Főleg ha bizonyos teljesítményigényes feladatokat átrakunk az SPE-kre.)

    "Tehát nem érdekes az ár, mert nem kényszerítjük a játékost vásárlásra, hanem ő maga dönt a saját pénztárcájának és igényeinek megfelelően."
    -- Elsősorban a pénztárcája alapján...

    "Másfelől, ha játék fejlesztő vagyok, nem kell sietnek a többszálúsítással, mert továbbra is biztosított a ugyanaz a teljesítmény egy szál esetén is, a magok számától függetlenül."
    -- Nem csak hogy nem kell sietni, nincs is értelme: lassan terjed a dual-core, mert jóval drágább, főleg a gyorsabbak, holott egymagúban ugyanaz az órajel sokkal olcsóbb.

    Ami az előny, az egyben a hátrány is.

    "Akartam válaszolni, de ezek szerint elmaradt. A tuningolhatóság érdektelen, mivel a vásárlók elenyésző része tunningol komolyan."
    -- A játékosok közül sokan, főleg a hardcore játékosok közül.

    "Asszem ideje szólnom, hogy a "Pl." a "Például" szónak a rövidítése."
    -- Kezdesz sportszerűtlen lenni.
    Ezt írtad: "Én X2 4200+-t vettem, aminek egy magja kb. ugyanolyan erős, mint a manapság szokásos 3200+. Játékoknál nemhogy nem lassabb, de még gyorsabb is, mert a GPU driver kihasználja mindkét magot. Pl. a GTA:San Andreas mindkét magot kb. 75%-ig terheli."
    Mondtál egy állítólagos törvényszerűséget, és egy jétékot, mint 1 példa. Mintha a többire is érvényes lenne, csak egyet említettél példának.

    "Elképzelhető, hogy csak a driver használ ennyi procit, a renderelés CPU igényének legnagyobb részét a driver teszi ki."
    -- Na, látod pl. PS3-on eleve SPE-t (is) használóvá tehetik a drivert, és azzal is sok lekerül a PPE válláról...

    "Igen, de az csak az első lépés. Ennyivel a cell teljesítményének csak töredékét fogod kihasználni."

    Na ép? Már így is elég jó teljesítményt fog nyújtani. A többi az tartalék későbbbi alkalmazásokra.

    "Arról volt szó, hogy a cell teljes kihasználásához kell újraírni mindent."

    Olyan jéték, ami teljesen ki tudná használni, még nincs is, így nincs mit teljesen újraírni. Ezek teljesen új, és egyben új típusú játékok lesznek.