Nem is azt mondtam, hogy teljesen ugyanaz, hanem hogy néhány tekintetben arra hasonlít.
"Figyu, a "párhuzamosítás" fogalma a Cell esetén úgy értelmezendő, hogy a PPE is teszi a dolgát, meg az SPE-k is."
Ez egyféle párhuzamosítás. Nyílvánvalóan nem erről beszéltem.
"Fogd már fel, hogy van branch predicion, csak az in-order rendszer miatt nincs szükség olyan bonyolultra, mint egy out-of-order proci esetén."
A branch prediction a futószalag hosszát kompenzálja, nem az out-of-order végrehajtást. Persze a kettő nem teljesen független.
A cell-ben sem 2-3 lépcsős a futószalag, így elkelne a jobb branch prediction.
"Te valamit nagyon keversz."
Pontosabban te nem ismered ezek szerint a debugger és a fordító működését. És tapasztalatod sincs velük.
"A debuggernek nem szabad számítania annak, hogy a kód a proci számára mennyire optimális vagy nem optimális."
Az optimalizáció nem merül ki abban, hogy a fordító a forrásból egy az egyben gépi kódot generál. Ennél sokkal többet tesz. Nincs időm ezt kifejteni, nézz utánna.
""Próbáld ki."
Hogyan, nincs PS3 SDK-m."
PC-n te nagyon lökött.
"Ez nem igaz. A Cell kb. 200 millió tranyóból áll, ez a Pentium D-nek felel meg, amiben ráadásul több mega L2 van! Nézd már meg, hogy milyen nagy chip a Cell!"
Igen, az X2-t néztem a sima A64 helyett. De akkor is a 230 millióban a 8 SPE is benne van. Az össz cache meg ugyanannyi a cell-ben is.
"Ezt az IBM és a Sony mondja (előbbi véleménye talán autentikusabb). Ha nem értene ezzel egyet, szóvá tehette volna."
Nem konkrétan erről beszélt. Sőt, nekem picit úgy tűnt, mintha szándékosan kerülné a témát.