• dez
    #480
    "Olvasd el jobban. Azt írtam, hogy a GPU is elég jól számol, de majd cask a gyakorlatban derül ki, hogy jobb-e vagy rosszabb, mint a cell."
    -- Azt már most lehet tudni (elméletileg és gyakorlatilag is), hogy a Cellt még mindig sokkal könnyebb programozni, mint a GPU-t általános számításokra használni. Ha kicsit is belenéznél a doksikba, nyilvánvalóvá válna előtted is. (Ha kicsit is értesz a programozáshoz, nem csak mondod.)

    "Nem tudom mennyire nehéz"
    -- Azután sem tudod, hogy belenéztél a doksikba, és a legalapvetőbb dolgokat megnézted??? Akkor mit dumálsz?

    "de szerintem sokkal könnyebb a fizika legalább egy részét átírni rá, mint az egész játékot cell-re. És az ATI megírja helyettünk (bár mi inkább sajátot fogunk használni)."
    -- Össze-vissza beszélsz.
    1. Nem az egész játékot kell átírni Cellre:
    - GPU shaderkódok: némi optimizáció az adott GPU-ra (PC-n is szokás)
    - Egyéb kódok (grafikával kapcsolatos egyéb kódok, fizikával kacsolatos kódok [külső motor API-jának használata], stb.) alapesetben: recompile...
    - Nem alapesetben, bizonyos teljesítményigényesebb részek: na ezeket külön meg lehet csinálni SPE-kkel, vagy külön szálon a PPE-vel. Ezek általában inkább új, extra fejlesztések lesznek, a Cell fennmaradó kapacitásának kiaknázására. És főleg csak ezeknál kell odafigyelni a feltételekre.

    "Én nem így emlékszem, de mindegy."
    -- Nem mindegy... Már unom, hogy sokmindenre rosszul emlékszel, úgy úgy eleveníted fül, ami számomra sértő.

    "A megoldhatóságában sose kételkedtem, csak az általános számítási feladatok hatékonyságában."
    -- Lehet, hogy nem kételkedtél, de nem ezt kommunikáltad, amikor azt írtad, hogy fizikára és hasonlókra használható. Épp ezért mutattam meg a gpgpu.org-ot.

    "Itt viszont egész konkrétan fizikáról van szó, amit már akkor biztosan tudtunk, hogy meg lehet csinálni."
    -- Nem csak a fizikáról van szó. Az adott, csak használni kell. Éppen arról van szó, ha mást is a GPU-val akarnak csinálni: megoldható, de nem könnyű. Akkor már a Cell programozása sokkal könnyebb. (És a fizika itt is megvan.)

    "Ég tudja, hogy a PS3 végülis mikor jön ki, szóval nem olyan nagy az a hátrány."
    -- Itt nem a hátrány a lényeg, hanem hogy nem kevés időbe tellt.

    "Egyébként az ATI nem csak fizikát ígér, hanem teljes SDK-t."
    -- Ha nem vetted volna észre, az Nvidiának is van SDK-ja hozzá. gpgpu.org...

    "MIvel ott már egy hasonló chip-re meg volt írva, gondolom nem volt nagy ügy portolni."
    -- A hasonlóság alapja a SIMD(/MIMD) végrehajtás (vektor-kód). No és mit gondolsz, a CPU esetén mely egységet használják teljesítményigényes dolgokra? Az SSE1-2-3-at, ami micsoda? SIMD... Érted már végre, hogy a Cell nem is annyira másvilági? (Mellesleg az utasításkészlet nagy része megegyezik a meglévő VMX-ével, plusz az alap PPC utasítások, mert hogy azok is vannak. És egy csómó VMX kód elérhető, amit sokszor alapból használható.)

    "Az ATI-nak viszont nulláról kell kezdenie, és valószínűleg előbb SDK-t írnak, és utánna azzal fizikát."
    -- Megszakad a szívem értük - miért nem kezték korábban, mint az Nvidia? De a lényeg, hogy az Nvidiának sem ment gyorsan a dolog azután sem, amikor már megvolt az SDK.

    "PS3-on a 256 mega textúra is épp elég sok, 512 már lehetetlen."
    -- Dehogy lehetetlen: 20-25 GB/s-sel éri el a main ramot is. Mi lenne, ha az ilyen és hasonló kijelentések megfogalmazása előtt inkább utánanéznél?

    "Meg ugye attól is függ, hogy a plusz memóriát mire ahsználják. Ha arra, hogy kevésbbé tömörítenek, vagy több textúrát tartanak a memóriában egyszerre, akkor attól csak gyorsabb lesz a játék, nem szebb."
    -- A textúratömörítéstől nem lassulnak a dolgok (kitömörítő egységek real-time tömörítik kifelé feldolgozáskor), hanem gyorsulnak a kisebb sávszéligény miatt. Viszont a tömörítetlen némileg szebb. Még ezt sem tudod? Mondom, csak össze-vissza beszélsz, és közben nem is értesz hozzá.

    "Én úgy tudom, hogy a mai csúcs kártyák már verik."
    -- G7x van benne.

    "Másrészt a grafika nem csak a GPU-n múlik. Például meg kell azt táplálni adattal is, ami CPU-t igényel. És ha jól rémlik, a GPU is ugyanazt a memóriát használja, ugyanazon a buszon keresztül, mint a CPU."
    -- Mi lenne, ha inkább nem találgatnál, akkor talán nem írnál butaságokat.

    "Igen. Pont ezért kell nulláról újraírni mindent."
    -- Ejj, olvastál valamit, és máris azt hiszed, mindent tudsz. Lásd feljebb, miért nem kell újraírni mindent. Ezen dolgok nagy része arra vonatkoznak, ha az SPE-ket is fel akarjuk használni, a már meglévő fizika mellett másra is. A PPE in-orderessége meg nagyrészt a fordító ügye. (Lásd #469 még ezzel kapcsolatban.)