dez#405
"Nos, ha hobbiról van szó, akkor a különlegesség jó, ha viszont határidőre elvégzendő munkáról, akkor az embre sokkal jobban szereti a jól ismert dolgokat."
-- Nyilván, csak épp ma még mincsenek (ésszerű áron) 10GHz-es, vagy sokmagos procik. Ezért kompromisszumokat kell kötni.
"Hát érdekesen nézne ki egy mai 3D motor shader-ek nélkül."
-- Azokat általában utólag is beépítheti egy másik programozó, az adott projekt grafikusaival együttműködve, igénytől függően...
"Az optimalizáláshoz mindíg alaposan ismerni kell a hardvert."
-- Oké, ez igaz, de azért a DX sokat segít ebben a kérdésben. (Hogy milyen hatékonyan, az már más kérdés.)
"Tehát még mindíg azt mondod, hogy a cell az tökéletes, tehát ha neki nem jött be, akkor ő a hülye."
-- Nem. A Cell olyan, amilyen. A srácnak meg vagy lesz kedve igazán kihasználni, vagy nem. Ennyi.
"Az nem jutott eszedbe, hogy ő már látta, sőt programoztta a cell-t, te meg nem? Nem lehet, hogy esetleg ő jobban tudja?"
-- Az ilyen felesleges hatásvadász szövegeket inkább hagyjuk, ha lehet...
"Nem csak a "szívás" a lényeg, hanem az objektív korlátok."
-- Lásd amit a kompromisszumokról írtam. Ja, és szerintem az IBM és a Sony mérnökei sem teljesen hülyék... Ha valaki nem akar mindent "lustán" a PPE-re bízni, akkor nem lesz gond.
"A "szívás" meg azt jelenti, hogy csak soká (évek múlva) fogják tudni jól kihasználni."
-- Bizonyára sokan, de nem feltétlenül vonatkozik ez mindenkire.
"A PS2-t is sokan szídták. De aztán belejöttek."
"Mennyi idő alatt? Még a legutolsó játékok is jobban kihasználták, mint az eggyel korábbi generáció. Tehát évekig tartott kiismerni. A cell meg még egzotikusabb cuccos."
-- Nem csak magát a hw-t kiismerni tartott ennyi ideig, hanem lassan erősödött fel az igény és a hajlandóság az ilyen szokásostól eltérő rendszerek kihasználására. A PS3 esetén nem kell az egészet az elejétől eljátszani. És most a segítség is sokkal több.
"Megint csak arról van szó, hogy hobbi, vagy munka."
-- Valakinek a munkája egyben a hobbija...
"ismerős hardver legyen a keze alatt (és minél több teljesítmény persze)."
-- Ilyen ma nem létezik (elérhető áron), a Cell szintjén.
"A kettő akkor békíthető össze, ha az új platform valami olyat tud, amire jó játékot lehet írni. A cell ilyet igazából nem kínál szerintem."
-- Nagyon kevés a fantáziád...
"A teljesítménye leginkább fizikára használható ki jelenleg, amit viszont már PC-n is meg lehet valósítani. Jön már a dualcore CPU, a GPU-s fizika, és a Physix chip is."
-- Az utóbbiak jóval kisebb teljesítményt nyújtanak -> egyszerűbb fizika. (Főleg a Physix esetén, amit egy X1600 is keresztben lenyel állítólag.)
"Egy modern GPU is tud annyi gflop-ot, mint a cell (persze a gflop önmagában kevés)."
-- Nem hiszem. És egy GPU, bár már sokmindenre használható (mint már beszéltünk róla), de mindenképp jóval kötöttebb, még jóval nehezebb kihaszálni ilyesmire. Tehát a Cellnél még jóval több "szívás" van vele, így kevesen fognak nekiállni. Inkább csak a kész fizikai csomagot fogják használni.
"Igaz, a cell olcsóbb, de a fejlesztő szempontjából ez nem olyan fontos, főleg ha csak a kihívás érdekli, nem a profit."
-- Beszéljünk inkább azokról, akiket a kihívás is érdekel, és a profit is...