• BiroAndras
    #397
    Elvben válaszoltam erre is, de úgy tűnik nem ment el.

    "Nos ez a korábban taglalt 3. eset lenne, de itt az 1. esetről beszéltünk."

    De én pontosan erről az esetről beszélek.

    "Ez már "újgenerációs" dolog, hiszen régen eleve nem lehetett annyi poligon, amennyi ehhez kell."

    Pontosan erről beszélek. Régen nem volt, ma van -> nagyobb komplexitás.

    "Kissé keverednek itt a dolgok, itt nem a régi játékokról volt szó, hanem a SPE-kről."

    Te említetted a Z80-at. Erre mondtam, hogy akkoriban sokkal kevesebb adattal dolgoztak, így nem meglepő, hogy elboldogult kevés memóriával is.
    Érdekes, hogy mennyit idézik BG mondását, miszerint 640K legyen elég mindenkinek. Ehhez képest most arról akarsz meggyőzni, hogy 256K elég mindenre.

    "Ejj, te nem, én viszont igen, lévén arról beszéltem, hogy voltak kivételek."

    Értelmes összehasonlítást csak akkor kapsz, ha az átlagot az átlaggal hasonlítod, vagy a kivételt a kivétellel.

    "Tudod, néha a másik ember is mond valamit, és ha értelmesen akarsz beszélgetni, akkor oda kell figyelni, mit is mond."

    Ez rád is vonatkozik.

    "20-30fps kevés. Elég tré lenne egy olyan játék, ami sosem megy többet ennyinél."

    FPS-nél vagy szimulátornál lehet kevés. Bár engem nem zavar annyira.
    Viszont RTS-nél bőven elég ennyi.

    De mindegy, pár százmillió művelet is túl nagy terhelés lenne egy fejlett x86-nak is, mivel más dolga is van.

    "Nem túl optimális egy-egy adattal dolgozni SIMD környezetben, ebben nincs semmi meglepő."

    Ezt mondom én is. Adott a SIMD környezet és adott a nem SIMD feladat. Az eredmény kihasználatlan gflops-ok tömege.

    "Dehogynem. Már írtam: párhuzamosan több feladat végzése. Ilyenkor nem holt idő a késleltetés miatti várakozás."

    Nos ezzel csupán átlagosan tudod csökkenteni a késleltetés hatását. Az adott feladat, ami vár a memóriára nem lesz gyorsabb.
    Egyébként pont az in-order működés miatt nincs meg az a párhuzamosítás ami máshol ezt megoldaná. Más szálak végrehajtása szintén segít, de csak ha vannak.