• dez
    #385
    "Ahhoz meg több szálon kéne futni, nem?"
    Igen, de nem feltétlenül a game-motor magjának. Te magad is írtad máshol, hogy jópár más feladat is van még azon kívül, és ezek szépen futhatnak külön szálakon. De amúgy is a többszálúsítás a jövő, nem csak itt, pc-n is erre kell ráállni game-motor téren is.

    "Ilyet sose mondtam. Azt mondtam, hogy a tervezési filozófia hasonló lehetett."
    Lehetett távoli hasonlóság, de az IBM okosabb, mint az Intel, több alap-kutatást végez, jobban tudhatta, hogy az úgy nem nagyon fog menni. Amúgy sem arra törekedtek, hogy már korábban is minnél magasabb legyen az órajel, miközben a teljesítmény semmivel sem nagyobb (nem akartak ezzel senkit félrevezetni), csak hogy jópár évvel később érje - talán - utól magát a dolog.

    "Nem vagyok benne biztos, hogy ennek a megkülönböztetésnem van még értelme, de mindegy."
    Azért talán van, ugyanis a RISC azon alapul, hogy egyszerűbbek az utasítások, így nincs szükség annyi lépésre a dekódoláshoz. Persze itt már van SIMD is, ami ebbe kicsit belezavar.

    "Nem reklamálok, csak mondom, hogy miért nem terjedt el a 64-bitres win. A Vista esetén ilyen körülmény nem áll fent. A júzer szempontjából nincs hátránya a 64-bitnek, előnye viszont van (pl. már ma is gyakran kevés a 2GB címtartomány), és egyre több lesz idővel."
    Igen, szerintem is default 64 bitesnek kellett volna lennie a Vistának, és csak mint special edition jöhetett volna inkább a 32 bites verzió. Viszont ez nem lett volna azért annyira zökkenőmentes, mivel a 64 bites XP-n is jópár 32 bites program nem futott rendesen (a driverek mellett, amikből viszont Vistán amúgy is új kell - ha csak ezekkel lett volna gond, egyszerűbb lenne a helyzet).

    "Hát bizonyos esetekben esetleg lehet jobb, de általában nem az. Egy tipikus egy szálon futó gamelogic kód szerintem semmi hasznát nem veszi."

    Az nem, de azok felett amúgy is egyre inkább eljár az idő, és amellett van más feladat is, ami mehet külön szál(ak)on.

    "Annál inkább kéne neki a többi kidobot fícsör (ebből a szempontból egy 386-oshoz hasonlít tudásban)."
    Ezt túlzásnak érzem.

    "Volt arról szó, hogy a 3.2Ghz-et nem tudják tartani a PS3-nál."
    Az csak rémhír volt, és amúgy is a hűtéssel kapcsolatos, nem azzal, mit bír a chip.

    "Egyébként a G5-tel nem lehet egy az egyben összehasonlítani, mert nem konkrétan abból lett butítva. Szóval a relatív frekvencia nem feltétlen tükrözi a teljesítmény viszonyokat. Nyílván, ha egy G5 mag képes lenne 3-4GHz-re akkor gyártanának olyat."
    Pedig egy ideje éppen ilyesmit is gyárt az IBM, saját szervereibe. Úgy tűnik, eleve nem is akarták odaadni az Apple-nek. A számát most nem tudom.