• BiroAndras
    #362
    "Aha, csak épp "lassan" is megvan egytízezred mp alatt."

    Az rettenetesen lassú. Az adattal végzett művelet nanosec nagyságrendű.

    "Ne túlozz. Már-már úgy akarod beállítani, mintha L1-L2 sem lenne benne."

    A cikkben leírják szépen, hogy mi a probléma. Nagyon sokat számítanak ám ezek a dolgok az ilyen típusú feladatoknál.

    "PC-n az ideje nagy része másra megy el."

    Igen, de az a plusz teljesítmény nagyrészt elveszik.

    "Az általad leírt játékoknál régebben is voltak már "intelligensebbek", legfeljebb nem ismerted őket."

    Megint személyeskedsz érvelés helyett. Nem lehettek oylan összetett játékok, mivel nem volt elég erőforrás hozzá, és egyébként is a komplexitás jelentős része a 3D világból adódik. Az AI munkáját is drasztikusan megnehezíti a komplexebb környezet. És ott van még pl. az útkeresés. Négyzetrácsos térképen azonos (1 négyzetnyi) méretű egységekkel, nagyságrendekkel egyszerűbb, mint 3D poligonos világban különféle méretű egységekkel. Ráadásul itt a járművek ív mentén kanyarodnak, és ki is kell hogy kerüljék egymást.

    "A mai játékok "intelligenciája" sem igazán nyűgöz le, és ami azt illeti, még nagyon is előreprogramozottak a lépések"

    Attól is függ, hogy melyik játék (pl. nézd meg a Black&White-ot). A többség sajnos tényleg elég buta (de régen még butábbak voltak).

    "Ez a kvázi véletlenszerű hozzáférés esete, azaz a fennmaradó kicsi halmaza a feladatoknak, amiből speciális feladatoknál kell olyan sokat csinálni, hogy az gondot okozzon."

    Pontosan erről beszélek. És messze nem biztos, hogy kevés ilyen lesz. Pl. a gráf algoritmusok gyakran ilyenek (AI, útkeresés).