• BiroAndras
    #355
    "Hát úgy, hogy kiolvassa a memóriából azt a párszáz, párezer kis adatcsomagot, és átadja valamelyik SPE-nek (egy tízezred mp alatt)."

    Az lassú.

    ""Emiatt nem biztos, hogy sokkal több marad a gamelogic-nak, mint PC-n."
    Ez egy igen elhamarkodott következtetés, lásd arányok."

    A sokkal gyengébb CPU miatt pont az arányok borulnak. Ami egy A64 3000+-on 10%, az a PPE-n könnyen lehet akár 100% is (de 30-50 biztosan).

    "Oké, de mivel közben alig kell mással foglalkoznia a PPE-nek (más csinálja párhuzamosan), ez nem feltétlenül gond."

    De gond, mert PC-n is az a gond, hogy nem jut neki elég teljesítmény. Ha a cell-en sem jut több, akkor gamelogic szinten nem lesznek jobbak a játékok.

    "Kicsit besegíthet a PPE, de a számítások nagy része mehet az SPE-ken."

    Erről nem vagyok meggyőződve, de elképzelhető.

    "Na de hát ez az, hogy sok 3D grafikával kapcsolatos műveletet (amit PC-n a CPU csinál) átvehet 1-2 SPE, így a PPE-nek több ideje marad."

    Gamelogic szinten is rengeteg dolog kapcsolódik a 3D környezethez. Ezek egy része biztosan gyorsítható az SPE-kkel, de nem olyan egyszerűen, és nem mind.

    "Melyik játékban van ma "igazi" AI? Szerintem ma is eléggé behatároltak és előreprogramozottak, csak már kicsit összetettebb vezérlésűek."

    Nagyságrendekkel összetettebbek. A valódi AI attól függ, hogy mit nevezel annak. A játékban szt szokás, ami nem szkriptelt, hanem programozott. Régen a stratégiai játékokban az AI nem épített, hanem megkapta a bázist, aztán a legyártott egységeket ellened küldte egyesével. Ma már az AI önállóan építi fel a bázist, optimális helyet keresve az épületeknek. Eldönti, hogy mit kell építeni, és milyen egységet gyáratni. Összeállítja a megfelelő csapatot, és azzal támad. Képes megkeresni a te bázisod gyenge pontját, és gonosz módon ott támad. De még a játékstílusodhoz is alkalmazkodik valamennyire.

    "Nem értem, milyen plusz másolgatásra gondolsz."

    Az SPE nem fér hozzá a PPE lokális memóriájához, így abban nem tud hatékonyan másolni.

    "Ki beszél itt a PPE-ről és gamelogicról? Az SPE-k másolgatásban való részvételéről van szó."

    Erre mondtam, hogy az ilyen másolgatásos feladatok egyébként sem a PPE-n futnak, így az SPE besegítése a PPE-nek itt nem játszik.

    "Ha párszáz, vagy párezer quadwordről van szó, nem hiszem, hogy különösebb problémát jelent."

    De itt max. 1 tucat byte-ról van szó egy lépésben, és az azon végzett művelet dönti el, hogy melyik adat kell legközelebb. GOndolj pl. nagy gráfban keresésre (arra sincs semmi garancia, hogy a szomszédok egymáshoz közel vannak a memóriában).

    "És ugye közben a 2. threadben más feladat is futhat a PPE-n."

    Hiába, mert itt az SPE idejével van a gond.